Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Na aromaty wydajemy 32 mln zł



portalspozywczy.pl - 29 października 2010 11:15


Według AC Nielsen, sprzedaż aromatów w ciągu ostatnich 12 miesięcy szacowana jest na poziomie 32 mln zł i rośnie o ok. 2 proc. rocznie.

Pik sprzedażowy przypada w sezonie przedświątecznym (Wielkanoc i Boże Narodzenie). Lliderem rynkowym w nowoczesnym i tradycyjnym kanale dystrybucji jest Delecta z udziałem 42,4 proc.

Jej zdaniem, rynek aromatów cechuje stabilność i niewielka wrażliwość na nowości asortymentowe. - Konsumenci oczekują standardowych, wręcz klasycznych smaków i zapachów, rzadko sięgają po aromaty specjalistyczne - do szarlotki czy piernika. Do najbardziej popularnych należą aromaty: migdałowy, cytrynowy i pomarańczowy - dodaje Kamila Szlachetka z Rieber Foods.