Czym charakteryzuje się polski e-commerce?

Na podstawie analizy merchants.glopal.com, możemy skategoryzować oraz przyjrzeć się polskiemu rynkowi e-commerce. Podsumowując dane, uzyskamy obraz jak rozwija się segment e-handlu w Polsce.
Najważniejsze segmenty w polskim e-commerce
Wśród najpopularniejszych produktów kupowanych w e-commerce jest elektronika, bilety, kultura, odzież i sport.

Najpopularniejsze platformy w polskim e-commerce
Pierwsze miejsce należy do Allegro.pl – platformy marketplace. Dalej jest Ceneo.pl, porównywarka z branży e-commerce. Następnie Euro.com.pl oraz Mediaexpert – sieci detaliczne oferujące elektronikę użytkową, telewizory i sprzęt RTV, AGD, AGD itp. Na piątym miejscu plasuje się Zalando.pl. To niemiecki sklep internetowy sprzedający głównie obuwie, odzież, zegarki i biżuterię.

Zachowania konsumenckie w polskim e-commerce
W 2022 roku najważniejszym czynnikiem zachęcającym klientów do zakupów online w Polsce była dostępność produktów przez cały dzień (76% klientów) i brak konieczności jeżdżenia do sklepu w celu zrobienia zakupów (73% klientów). Dalej jest nieograniczony czas wyboru (67% klientów), atrakcyjniejsze ceny (65% klientów) oraz możliwość robienia zakupów w godzinach zamknięcia sklepów stacjonarnych (62% klientów).
merchants.glopal.com

Polski sposób płatności
W 2022 r. 36% wszystkich zakupów e-commerce zostało opłaconych przelewem bankowym. Wśród najpopularniejszych metod płatności online w Polsce jest przelew za pośrednictwem usługi płatniczej , przelew tradycyjny i płatność przy odbiorze. Dla klientów ważne jest, aby zapewnić swoim klientom (i potencjalnym) preferowane przez nich metody płatności. W wielu przypadkach, jeśli kupujący online nie mogą znaleźć preferowanych lub zaufanych metod płatności podczas realizacji transakcji, całkowicie porzucają koszyk.