Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

E-commerce: Sprzedawcy stawiają na zunifikowane platformy handlowe

Najnowsze badania ,,Building the business case for a unified commerce platform" wskazują, że coraz więcej sprzedawców rozumie, jakie znaczenie dla sukcesu sklepu ma integracja wszystkich kanałów sprzedaży. Aż 53 proc. przebadanych respondentów stwierdziło, że w ciągu kilku najbliższych lat zamierza wprowadzić zunifikowane platformy handlowe w swoich firmach. W dłuższej perspektywie, chce to zrobić nawet 86 proc. z nich.
Reklama
Wartość globalnego rynku e-commerce przekroczy w tym roku 1,8 biliona dolarów, by już w 2017 r. osiągnąć poziom 2,4 biliona. - Według estymacji Sociomantic Labs w tym roku rodzimy rynek e-commerce urośnie o ponad 15 proc. do wartości 31,12 miliarda złotych. To powoduje, że chętnych to do walki o niego z roku na rok przybywa. Tylko w tym roku liczba sklepów internetowych działających w polskim internecie wzrośnie o 10 proc. i przekroczy 22 tysiące - mówi Maciej Wyszyński dyrektor zarządzający w Europie Centralnej i Wschodniej z Sociomantic Labs. A w kolejce ustawiają się następni chętni: platformy aukcyjne, sprzedażowe, e-pasaże oraz zagraniczni gracze myślący o rynku Europy Centralnej i Wschodniej, w tym Polsce.

Oprócz silnej konkurencji, rodzimym sklepom internetowym coraz trudniej pozyskać klienta ze względu zmianę zwyczajów zakupowych stymulowanych intensywnym rozwojem technologii, w tym przede wszystkim mobilnych. Współczesny konsument kupuje kiedy i gdzie chce - przez internet, mobile i w offline. Koniecznym staje się nie tylko łączenie działań we wszystkich kanałach sprzedaży, wdrażanie zaawansowanych narzędzi analitycznych, ale także personalizacji oferty.

58 proc. klientów uważa, że oferty i promocje, jakie dostają od sprzedawców, mijają się z ich potrzebami i są często zbyt ogólne, wynika z najnowszych badań. Dotarcie do potencjalnych klientów umożliwia analiza ich zachowań w sieci m.in. wejść na strony internetowe czy oglądania określonych produktów. Takie informacje oraz wykorzystanie ultranowoczesnych technologii, pozwalają na przygotowanie przekazu reklamowego „szytego na miarę". Jest to tzw. reklama osobista (ang. programmatic buying). - Taka personalizacja, czyli dopasowanie przekazu do określonego klienta, umożliwia jego modyfikację w zależności od tego, na jakim etapie ścieżki zakupowej jest aktualnie klient. To zdecydowanie zwiększa szanse nie tylko na jego utrzymanie, ale także na zwiększenie sprzedaży bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Co ważne sprawdza się idealnie w handlu internetowym znacznie zwiększając skuteczność - wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

Personalizacja oferty daje dobre rezultaty. We wszystkich przypadkach przekłada się na wzrost konwersji, czyli sprzedaży. Jednak największe efekty dostosowania marketingu do potrzeb i zainteresowań klientów, według respondentów przynosi offline (95 proc.), e-reklama (93 proc.) czy SEM, czyli reklama w wyszukiwarkach (92 proc.). Relatywnie najsłabsze efekty daje stosowanie personalizacji w przypadku SMS - 75 proc. Wyniki badań uświadamiają pilną potrzebę zarówno personalizacji, jak i integracji działań marketingowych - świadczenia usług w modelu omnichannel, czyli wielokanałowym. Obecna technologia umożliwia już dostosowanie oferty e-commerce do wielokanałowej ścieżki zakupowej klienta. Zastosowanie reklamy osobistej - programmatic, umożliwia prowadzenie efektywnych działań w różnych kanałach, co przekłada się na zwiększenie konwersji.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.