Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

E.Leclerc stawia na rozwój konceptu Drive

E.Leclerc przez najbliższe trzy lata zamierza zainwestować we Francji około 1 mld euro. Jednym z głównych elementów strategii rozwoju sieci będzie uruchamianie kolejnych placówek w formacie Drive, a więc inwestowanie w sprzedaż internetową.
Reklama
W samym 2014 r. E.Leclerc otworzył we Francji 111 placówek w formacie Drive. Obecnie w tym kraju działa ich już 557, a do końca 2016 roku liczba ta ma wzrosnąć do 800. W ubiegłym roku przychody wygenerowane za pośrednictwem formatu Drive wyniosły 1,9 mld euro.

Punkty typu Drive powstają w sąsiedztwie placówek E.Leclerc. Klienci mogą w nich samodzielnie odbierać towary zakupione w e-sklepie, bez konieczności wstępowania do super- lub hipermarketu. Koncept Drive obecny jest we Francji, a oprócz tego trwają jego testy w Polsce, Hiszpanii i Portugalii.

Pozostałą część spośród 1 mld euro, jakie ma zostać przeznaczone na inwestycje w najbliższych trzech latach, E.Leclerc zamierza wydać na renowację i powiększanie wybranych sklepów. Grupa pracuje także nad lepszą integracją swojej działalności digitalowej ze sprzedażą offline.

E.Leclerc poinformował, że jego udziały w rynku francuskim wzrosły w minionym roku o 0,3 pkt. proc. do poziomu 20,3 proc. To wzrost mniejszy, niż w roku 2013, kiedy wyniósł on 0,5 pkt. proc. E.Leclerc w tym roku spodziewa się wzrostu przychodów o 2 proc. do poziomu 37 mld euro (z wyłączeniem paliw). W roku 2014 wzrosły one w grupie o 1,4 proc., a w samej Francji - o 1,8 proc.

Kilkanaście dni temu swoje wyniki opublikował polski oddział E.Leclerc. W naszym kraju operator sieci hiper- i supermarketów zanotował po raz drugi z rzędu spadek obrotów. Całkowite obroty E.Leclerc w 2014 roku wyniosły 2,747 mld zł, co oznacza spadek o 2 mln zł w porównaniu z rokiem 2013. Co ważne, E.Leclerc zanotował spadek obrotów pomimo uruchomienia w 2014 roku dwóch nowych hipermarketów - w Kaliszu i Szczecinie, co wpłynęło na wzrost powierzchni handlowej sklepów do poziomu prawie 136 tys. mkw.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Gazetki promocyjne - Leclerc