PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Frisco.pl posługuje się notowaniami Koszyka cen dlahandlu.pl, których nie było

Autor: dlahandlu.pl 26 maja 2020 10:26

Frisco.pl posługuje się notowaniami Koszyka cen dlahandlu.pl, których nie było fot. zrzut z ulotki Frisco.pl

Frisco.pl promuje się ulotką, w której przedstawia swoją ofertę na tle m.in. majowych cen z Lidla, Biedronki i Żabki. Całość opatrzona jest logo dlahandlu.pl i portalspozywczy.pl. Jednak badanie Koszyk cen nie jest prowadzone w sklepach stacjonarnych od ponad 2 miesięcy, czyli od początku wybuchu epidemii! Dlatego wystąpiliśmy do firmy o nieposługiwanie się badaniami, których nie ma na stronie Koszyka cen.

W dniu 20 maja 2020 zostało opublikowane badanie Koszyk cen dlahandlu.pl w sklepach internetowych, przeprowadzone tego samego dnia przez redakcję dlahandlu.pl i opublikowane na naszych stronach. Tymczasem majowa komunikacja Frisco.pl przedstawia ofertę e-sklepu na tle kilku konkurentów z segmentu e-grocery, ale także Żabki, Biedronki i Lidla.

Jednak ostatnio w ramach Koszyka cen dlahandlu.pl badanie w dyskontach, w tym Lidlu i Biedronce były prowadzone 6 marca, a w sklepach osiedlowych, w tym w Żabce - 17 stycznia.

Od tego czasu (6 marca) ze względu na wybuch epidemii żadne badania w sklepach stacjonarnych nie były prowadzone przez ankieterów dlahandlu.pl. Zaburzenia w funkcjonowaniu handlu stacjonarnego, w tym kolejki, ograniczenia w liczbie osób, określone godziny dla seniorów, spowodowały, że podjęliśmy decyzję o czasowym wstrzymaniu odwiedzin ankieterów w sklepach i monitorowania cen.

Od ostatnich wykonanych przez nas badań w sklepach stacjonarnych minęły odpowiednio 2 i 4 miesiące, a ceny w tym czasie zmieniły się diametralnie.

W komunikacji Frisco.pl w połowie maja pojawiły się jednak wykresy z cenami ze sklepów Lidl, Biedronka i Żabka z datami 13.05.2020 i gwiazdką, że dzień pobrania badań ze strony Koszyka cen to 13.05.2020. Na stronie Koszyka cen nie ma jednak takich badań wykonanych w tych sklepach stacjonarnych w tym terminie. Traktujemy to jako nadużycie renomy Koszyka, na którą pracujemy od 10 lat.

Zwróciliśmy się do Frisco.pl o nieposługiwanie się danymi, które nie istnieją na stronie Koszyka cen.

W redakcji dlahandlu.pl od lat pracujemy, aby badanie Koszyk cen odzwierciedlało rzeczywisty obraz cen i rynku w konkretnym momencie, dlatego zawsze opatrujemy swoje badania, datą, w jakiej zostały wykonane. Dodatkowo od początku 2014 roku monitoringi cen przeprowadzane są w sklepach w terminach, znanych jedynie redakcji portalu, by uniknąć sytuacji, że sieci przygotowują "specjalne, jednodniowe promocje" na dzień wizyt ankieterów Koszyka cen.

A oto oświadczenie Frisco.pl: "Informujemy, że w opublikowanym zestawieniu uwzględnione zostały najbardziej aktualne dane dostępne na stronie dlahandlu.pl dla wszystkich kategorii sklepów – także dla dyskontów oraz sklepów osiedlowych. Frisco.pl publikując dane, podała dokładną datę pobrania informacji ze strony dlahandlu.pl, a na stronie internetowej zamieszczono także dokładny link do pełnej treści badania, gdzie były widoczne zarówno ceny poszczególnych produktów, jak i daty przeprowadzonych badań. W prezentacji danych uwzględniono również widoczną adnotację, w której podkreślono, że są to informacje pochodzące z konkretnego dnia – odpowiadające najbardziej aktualnemu zestawieniu dostępnemu na stronie dlahandlu.pl: „Fragment badania Koszyk Cenowy na dzień 13.05.2020”. Zgodnie z informacjami oraz sugestiami przekazanymi Frisco.pl przez twórców badania w dniu 25 maja, doprecyzowane zostały zasady publikacji odczytów badania Koszyka Cenowego w przyszłości - napisało Frisco.pl w przesłanym do nas oświadczeniu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • efficientsolutions.pl 2020-05-28 01:46:54

    Sprytnie, idealny moment żeby nabrać ludzi na atrakcyjne oferty. Dziwi mnie jednak to, że sektor FMCG w Internecie plasuje się w wyższych cenach niż jest to w przypadku większości pozostałych sektorów.



    Sprzedaż przez sklepy internetowe to jednak przyszłość nawet dla branży spożywczej.

  • Luis 2020-05-27 23:44:01

    Frisco ma taką presję na rozwój, że aż próbuje w taki marny sposób zbudować sobie wizerunek niskich cen. Słabe to jest.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6721
Ilość aktualnych ofert: 424632

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.