Największy sklep internetowy w Chinach gotowy do współpracy z eksporterami produktów spożywczych

Po złożenia zamówienia przez klientów serwisu JD.com, a dziennie JD.com notuje ok. 15 mln unikalnych odsłon, zamówienie zostaje przekazane zagranicznej firmie, która organizuje wysyłkę towaru ze TFZ w Chinach. Podobna możliwość współpracy dostępna jest także dla zagranicznych eksporterów, którzy nie prowadzą działalności w TFZ w Chinach. Z uwagi jednak na odległość miedzy Polską, a Chinami, organizacja wysyłki pojedynczych towarów może okazać się kosztowna. Takie rozwiązanie sprawdza się lepiej we współpracy z eksporterami z Korei i Japonii.
JD.com obsługuje największą infrastrukturę spośród wszystkich firm internetowych w Chinach, która działa w 39 miastach w Chinach i składa się z 7 centrów zaopatrzenia i 118 magazynów o łącznej powierzchni 2,3 mln mkw. Oprócz tego firma posiada 2045 punkty wysyłki, 1045 punkty odbioru w 1855 powiatach i dzielnicach w całym kraju.
Według danych firmy JD.com jest 11 największą firmą internetową na świecie pod względem kapitalizacji, która wynosi 29 mld dol (dla porównania Apple jest wart 529 mld, Google 377 mld, eBay 66 mld, a LinkedIn19 mld dol). Natomiast udział JD.com w internetowej sprzedaży bezpośredniej w Chinach wynosi 54,3 proc.