Powstaje wirtualna platforma do sprzedaży polskiej żywności

Projekt, będący efektem ponad półrocznej współpracy firmy Sonall Consulting i LongMarch Partners jest odzwierciedleniem trendu wprowadzania
produktów na chiński rynek - obecnie powstają już „narodowe" platformy z żywnością z Francji,Australii i Nowej Zelandii - głównych importerów żywności do Chin.
Chiny to rynek o ogromnym potencjale - wartość zakupów dokonywanych przez Internet w 2013 roku wyniosła tam ponad 20 mld zł (w Polsce - zaledwie 1 proc. tej wartości) i rośnie w tempie 50 proc. rocznie. Wpływ ma na to m.in. dynamicznie rozwijająca się klasa średnia, wysoki współczynnik urbanizacji czy niemożność zaspokojenia rodzimego popytu w związku z wysoko posuniętą degradacją środowiska naturalnego. Te czynniki przyczyniają się do stymulowania wzrostu zakupu żywności on-line w Chinach.
Platforma VPF będzie skupiać polskich producentów żywności, którzy swoje produkty będą eksportować bezpośrednio do odbiorcy finalnego. Polscy eksporterzy, zaangażowani w projekt VPF, będą mogli skorzystać z pełnego serwisu marketingowego, który pozwoli na przygotowanie
i zaadresowanie oferty do właściwej grupy odbiorców. Eksporterzy uzyskają także niezbędną pomoc w zakresie spełnienia warunków formalno-prawnych wprowadzenia produktów na chiński rynek,w tym m.in. dotyczących wymaganych oznaczeń produktów czy uzyskania licencji i pozwoleń.