PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Amazon zaoferował innym detalistom swoją technologię sklepów bez kas

Autor: dlahandlu.pl, PB 10 marca 2020 13:03

Amazon zaoferował innym detalistom swoją technologię sklepów bez kas Technologia Just Walk Out jest podobna do tej, która funkcjonuje w sklepach Amazon Go. Fot. Shutterstock

Amazon.com Inc zamierza sprzedawać innym detalistom swoją technologię, która umozliwia robienie zakupów bez kas – informuje Reuters. Największy na świecie sprzedawca internetowy powiedział, że ma już kilka podpisanych umów z klientami.

Detalista uruchomił stronę internetową, która zaprzasza do zadawania pytan o usługę, nazwaną przez Amazon technologią Just Walk Out.

W sklepie wykorzystującym technologię Just Walk Out kupujący otwierają bramkę wejściową za pomocą karty kredytowej, w przeciwieństwie do sklepów Amazon Go, gdzie konieczna jest instalacja specjalnej aplikacji Amazona. Firma zapewnia, że bramki będą wyświetlać logo „Technologia Just Walk Out firmy Amazon”, ale wszystkie inne aspekty związane z brandingiem i sklepem będą kontrolowane przez detalistę korzystającego z usługi.

Przedmioty zdjęte z półki sklepowej przez klienta i osoby towarzyszące mu zostaną dodane do wirtualnego koszyka kupującego. W momencie opuszczenia sklepu przez kupującego sklep obciąży kartę kredytową rachunkiem za zakupy. Nie trzeba będzie korzystać z kasy i skanować kodów kreskowych.

Dilip Kumar, wiceprezes Amazona ds. handlu detalicznego i technologii poinformował, że w sklepach detalistów, którzy zdecydują się skorzystać z jego oferty Amazon zainstaluje wymagane urządzenia, w tym kamery sufitowe i czujniki wagi na półkach, niezależnie od tego, czy będą to nowe lokalizacje, czy modernizacje. Ponadto, spółka zaoferuje linię pomocy czynną 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

Analitycy IGD Retail Analysis zwrócili uwagę na problem, ktry pojawia się wokół tej usługi. - Aby otrzymać paragon, kupujący będą musieli pozostawić swój adres e-mail. Jeśli będą w przyszłości korzystać z tej samej karty kredytowej, w innym sklepie z technoligią Just Walk Out, potwierdzenia będą automatycznie wysyłane pocztą elektroniczną – zauważają analitycy.

- Sprzedawca oświadczył, że będzie gromadzić tylko dane potrzebne do zapewnienia kupującym dokładnego pokwitowania, porównując to z podobnym typowym materiałem z kamery bezpieczeństwa - dodają.

Zdaniem analityków IGD, Amazon staje się dostawcą usług, tak samo jak sprzedawcą. W 2019 r. całkowita sprzedaż netto Amazon wyniosła 280 522 mln USD. Sprzedaż produktów netto (bezpośrednia sprzedaż produktów Amazon, treści cyfrowe itp.), wzrosła o 13 proc. i stanowiła 57 proc. sprzedaży. Natomiast sprzedaż usług (opłaty dla sprzedawców zewnętrznych, w tym prowizje i wszelkie powiązane opłaty związane z realizacją i wysyłką, sprzedaż AWS, opłaty członkowskie Amazon Prime, usługi reklamowe i niektóre subskrypcje treści cyfrowych) stanowiły 43 proc. całości sprzedaży, ale wzrosły o 32 proc.

- Nowe inicjatywy, takie jak usługa Just Walk Out, pozwalają Amazonowi ponownie zainwestować w szerszą grupę i ulepszyć jej ofertę – oceniają analitycy IGD.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6378
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    20,76

  • Śr

    17,72

  • Min

    13,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.