Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

13 tysięcy Punktów Obsługi Paczek DHL. Sklepy znacznie zwiększyły bazę

Liczba Punktów Obsługi Paczek DHL przekroczyła 13 tysięcy. W całym 2021 r. sieć powiększyła się o ponad trzy tysiące lokalizacji. Tak znaczący wzrost to rezultat umów z nowymi sieciami handlowymi oraz współpracy z dotychczasowymi partnerami, których rozwój powiększał liczbę POP-ów.
Reklama
  • W 2021 r. DHL Parcel nawiązał współpracę z siecią LIDL. Dzięki umowie z jedną z najpopularniejszych sieci handlowych w Polsce DHL Parcel zyskał ponad 800 lokalizacji dla Punktów Obsługi Paczek.
  • Do grona partnerów DHL Parcel dołączyły także mniejsze sieci m.in.: API, TOPAZ, PRIM, TOP MARKET, NASZ SKLEP oraz POLO Market, które łącznie zapewniły ponad 500 POP-ów. 

 

Ważnym etapem rozwoju sieci POP było dodanie usługi nadania paczek na stacjach paliw Shell, które do tej pory jedynie wydawały przesyłki. Stacje brytyjsko-holenderskiego konsorcjum paliwowego rozpoczęły obsługę paczek DHL w pełnym zakresie jesienią i w ten sposób wzmocniły ofertę POP w  swojej sieci.  

Jednocześnie wysoki wzrost liczby POP-ów nastąpił dzięki współpracy z dotychczasowymi partnerami DHL Parcel. Systematycznie powiększali własne sieci sklepów, co skutkowało także pojawiałem się POP w nowych miejscach. Na tym tle wyróżnia się Żabka, która w ciągu roku udostępniła ponad tysiąc nowych lokalizacji z możliwością odbierania i nadawania przesyłek DHL Parcel.  

Ponad 37 proc. paczek doręczanych jest do punktu obsługi

Rozwój POP DHL jest konsekwencją zmian, jakie zachodzą na rynku usług kurierskich w Polsce. W ciągu ostatnich trzech lat udział  nadań i odbiorów poza domem (out of home delivery - OOH) w rynku paczek zwiększył się trzykrotnie. Według szacunków Last Mile Experts (Polish CEP Report 2021) obecnie ponad 37 proc. paczek doręczanych jest do punktu obsługi, a niemal 12 proc. z niego nadawanych. Jednocześnie zmniejszył się udział dostaw paczek do domu. Trzy lata temu 77 proc. paczek kurierskich było przewożonych w modelu od drzwi do drzwi. Obecnie jest to 55 proc. 

- Klienci oczekują większej swobody i elastyczności w korzystaniu z usługi kurierskich. Coraz częściej decydują się odbiór paczki poza domem, bo chcą to robić w momencie i miejscu najbardziej dla nich odpowiednim. 38 proc. e-konsumentów wskazało czynnik samodzielnego odbioru jako decydujący
w wyborze firmy kurierskiej i jest on bardziej istotny niż koszt czy czas dostaw, wynika z badania na reprezentatywnej grupie internautów przeprowadzonego przez DHL Parcel - mówi Maciej Dudek, menedżer sieci partnerskiej w DHL Parcel Polska.

W przyszłości należy spodziewać się dalszego umacniania tendencji klientów do nadań i odbiorów paczek poza domem. Dlatego rozwój sieci POP-ów, które spełniają oczekiwania w zakresie samodzielnej obsługi paczek będzie kontynuowany. 

Obecnie 13 tysięcy POP-ów zlokalizowanych jest w największych sieciach handlowych, takich jak wymienione wcześniej Żabka i Lidl, ale także ABC, Biedronka, czy Kaufland, salonikach prasowych Inmedio oraz na markowych stacjach paliw - Shell i Moya. Duże pokrycie kraju POP-ami sprawia, że są łatwo dostępne. Według wyliczeń DHL Parcel 85 proc. klientów potrzebuje mniej niż 5 minut na dotarcie do punktu z miejsca pracy lub zamieszkania.  

 

 

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.