Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

24 proc. Polaków w ogóle nie nosi w portfelu gotówki

Gotówka kosztuje polską gospodarkę 18,5 mld zł rocznie, czyli niemal 1 proc. PKB, to więcej niż wydatki państwa na szkolnictwo wyższe - podkreślają organizatorzy kampanii „Warto Bezgotówkowo”, której celem jest popularyzacja płatności elektronicznych.
Reklama

Rozpoczął się Tydzień Płatności Bezgotówkowych, będący kulminacją kampanii "Warto Bezgotówkowo", która popularyzuje aktywne korzystanie z płatności elektronicznych.

Jak wskazano w komunikacie, Polacy polubili płatności bezgotówkowe. "Aż 40 proc. Polaków nie wyobraża sobie życia bez gotówki, a 24 proc. nie nosi jej w portfelu". Jednak, jak podkreślono, na bezgotówkowej mapie Polski wciąż są białe plamy. "17 proc. Polaków nie ma konta w banku, zaś wśród posiadaczy kont bankowych aż 31 proc. nie korzysta z bankowości elektronicznej" - napisano.

"Chcemy przekonywać i inspirować jak najwięcej przedsiębiorców i konsumentów do codziennego używania elektronicznych form płatności" - wyjaśnił, cytowany w komunikacie, prezes Koalicji na rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności Włodzimierz Kiciński.

Obrót bezgotówkowy przynosi realne korzyści nie tylko samej gospodarce, ale również przedsiębiorcom i zwykłym obywatelom - zaznaczono. "Płatności bezgotówkowe to fundament cyfrowej gospodarki. Widać to po wymiernych efektach współpracy państwa z sektorem bankowym i dostawcami technologii. Wspólnie z Ministerstwem Rozwoju od kwietnia tego roku realizujemy ogólnopolski Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej, który wprowadza możliwość dokonywania bezgotówkowych opłat za czynności urzędowe poprzez terminale płatnicze POS i usługę WebPOS Paybynet. Dotychczas do Programu przystąpiło 660 urzędów z całej Polski" - wskazał wiceprezes Krajowej Izby Rozliczeniowej Dariusz Marcjasz.

Jak dodano, ponad 1,4 mln przedsiębiorców używa bankowości internetowej, a średnia miesięczna wartość transakcji przekracza 70 tys. zł. Jednocześnie, ponad 0,5 mln detalistów ma terminal płatniczy.

Zdaniem dr Przemysława Barbricha eksperta kampanii "Warto Bezgotówkowo" to naturalna reakcja na zachowania konsumentów. "Polacy oczekują możliwości płacenia za towary i usługi drogą elektroniczną. W przypadku placówek handlowych posiadanie terminala płatniczego staje się wręcz koniecznością. Obrót bezgotówkowy to także inne korzyści dla przedsiębiorców, np. możliwość rozliczania podatków, czy ZUS oraz łatwiejsza kontrola kosztów" - wskazał.

Według danych NBP 66 proc. Polaków uważa płatności bezgotówkowe za wygodniejsze od używania gotówki. Wskazuje na to m.in. popularność płatności zbliżeniowych. "Dziś już 64,4 proc. transakcji kartami to płatności zbliżeniowe, zaś 54 proc. posiadaczy karty z tą funkcjonalnością korzysta z niej przynajmniej kilka razy w tygodniu" - wskazano. W Europie tylko Hiszpanie mają większe zaufanie do tej formy rozliczeń.

Kampania, której celem jest zachęcenie osób indywidualnych, przedsiębiorców i instytucji publicznych do korzystania z płatności elektronicznych, została objęta patronatem Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Finansów.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.