PARTNER PORTALU

27 proc. Polaków robi zakupy przez social media

Autor: EK 30 czerwca 2021 10:36

27 proc. Polaków robi zakupy przez social media fot. Anna Heimberger, Kobiety e-biznesu

Blisko 44% badanych zadeklarowało, że będzie coraz częściej dokonywało zakupów w Social Media, które są od ponad 5 lat częścią życia dla 71% respondentów - wynika z badania Fundacji Kobiety e-biznesu.

27% Polaków zrobiło zakupu za pośrednictwem SoMe, a 25%w trakcie transmisji na żywo. Nie stronimy też od sprzedaży w tym środowisku – 18% respondentów zadeklarowało dokonanie takich transakcji. Kupujemy tak od co najmniej 2- 3 lat, minimum raz w miesiącu, korzystając przede wszystkim ze smartfona. Natomiast sprzedajemy w większości od co najmniej roku – 70% respondentów, najczęściej są to transakcje w mikroskali, czyli do 10 na miesiąc.


Za pośrednictwem SoMe zakupy robi więcej kobiet niż mężczyzn (35% v. 24%). Z tej formy korzystają w większości osoby do 24 roku życia (42% osób w tym wieku kupiła coś chociaż raz). Jednak nie można z tego wnioskować, że osoby powyżej 50 r.ż. są zamknięte na te formy zakupów – 24% spośród respondentów zadeklarowało doświadczenie z zakupami za pośrednictwem SoMe. Co ciekawe, częściej zakupy w ten sposób robią osoby z mniejszych miast (do 20 tys. mieszkańców) i wsi (37% i 31%).


Z narzędzi cyfrowych z social mediów korzysta coraz więcej osób po 50 r.ż. To wyraźny sygnał dla firm handlowych i usługodawczych - mówi Anna Heimberger z Fundacji Kobiety e-biznesu.
Wśród sprzedających również przeważają kobiety (24% vs. 16%). Tutaj również młodsze osoby są w przewadze – do 24 r.ż. doświadczenie ze sprzedażą miało 29% respondentów. Na drugim miejscu plasuje się grupa wiekowa 25-34 – odsetek wynosi 25%. Podobnie jak w grupie kupującej, w przewadze są osoby z mniejszych miast i wsi – 22% i 23%.
Zarówno zakupów jak i sprzedaży dokonujemy przede wszystkim na Facebooku (82%/ 81%), Instagramie (19%/ 15%) oraz YouTube (16%/ 13%). Na dalszych miejscach plasują się TikTok, Snapchat, Pinterest czy LinkedIn.

Robimy zakupy przez SoMe, bo są proste, szybkie, spersonalizowane i przede wszystkim w dobrej cenie. Mamy możliwość bezpośredniego kontaktu ze sprzedającym, szczególnie w przypadku zakupów live, które dodatkowo angażują. Na takie zakupy wydajemy 50 -200 zł miesięcznie (56% badanych). Preferujemy transakcje bezgotówkowe, a najbardziej lubimy Blik (50% badanych).

Do klientów docieramy za pomocą postów promowanych i marketingu szeptanego, czyli systemu rekomendacji. Przychód z tych transakcji traktujemy jako dodatkowe źródło dochodu – przychody wynoszą średnio 1000 zł miesięcznie, co deklaruje 31% respondentów. Prawie połowa sprzedawców,45%, jest raczej zadowolona z rezultatów tej formy handlu. Najczęściej oferujemy płatność w formie przelewu na konto - 66%, nie stronimy od gotówki - 42%, a płatność Blik przyjmuje 30% badanych sprzedających. Na rynku pojawiają się już rozwiązania, które pozwalają płacić kodem Blik w trakcie czatu prowadzonego ze sprzedawcą.
Do najpopularniejszych dóbr, które są przedmiotem kupna i sprzedaży, należą odzież, obuwie i akcesoria-odpowiednio 45% i 41%. Na drugim miejscu plasują się książki i płyty – 27% vs. 23%. Kosmetyki, w tym perfumy to wartości na poziomie 27% kupno i 18% sprzedaż.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9690
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.