Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

40% polskich internautów miało kontakt z transmisją live-commerce

Niemal 40 proc. Polaków miało już kontakt z transmisją live w e-commerce, jednak rzadko bierze w nich udział. Najczęściej oglądane są transmisje organizowane przez osoby prywatne (60% oglądających) oraz przez małe butiki lub małe firmy (53%) - wynika z raportu Inquiry.
Reklama
  • Według badania Live Commerce w Polsce: Czy to już rewolucja?, w tej chwili 70% Polaków nie zna pojęcia live commerce bez jego wyjaśnienia.
  • Ponad połowa grupy, która słyszała o live commerce, miała osobiste doświadczenia z oglądaniem tego typu transmisji.
  • Podczas transmisji online najczęściej kupujemy odzież, obuwie i akcesoria dla dorosłych i dzieci, ale klienci są otwarci na wszystkie kategorie produktowe sprzedawane w ten sposób.

 

Live-commerce w liczbach

70% Polaków nie zna pojęcia live commerce bez jego wyjaśnienia. Sytuacja zmienia się po zapoznaniu się z opisem tego zjawiska - 71% odpowiadających słyszało o takiej formie sprzedaży. Polacy spotykają się z live commerce głównie w mediach społecznościowych, a wśród nich – zdecydowanie najczęściej na Facebooku.

Ponad połowa tej grupy, która słyszała o live commerce, miała osobiste doświadczenia z oglądaniem tego typu transmisji. Ogółem, około 40% polskich internautów miało kontakt z transmisją live commerce. Udział w takich transmisjach jest już jednak rzadszy: prawie połowa oglądających przyznaje, że robi to rzadko, a tylko nieliczni (6%) robią to regularnie. Najczęściej oglądane są transmisje organizowane przez osoby prywatne (60% oglądających) oraz przez małe butiki lub małe firmy (53%).

Ogółem aż 60% spośród osób, które znają pojęcie live commerce, miało okazję wziąć udział w transmisji. Daje to ogółem 42% w skali ogólnopolskiej.

Zakupy streamingowe

Najczęściej oglądamy transmisje organizowane przez osoby prywatne oraz małe firmy i butiki. To sprawia, ze live commerce jest zjawiskiem niedocenianym, a czasem wręcz niedostrzeganym przez większe firmy.

Podczas transmisji online najczęściej kupujemy odzież, obuwie i akcesoria dla dorosłych i dzieci, ale klienci są otwarci na wszystkie kategorie produktowe sprzedawane w ten sposób.

Wysoka satysfakcja z live commerce – 82% wśród użytkowników tego rodzaju handlu deklaruje zadowolenie z tej formy zakupu. Większość badanych planuje dokonywanie zakupów podczas transmisji live commerce w przyszłości.

Live-commerce na świecie

Popularność zakupów live commerce wzrosła w czasie pandemii aż o 76% (średnia światowa) wobec okresu sprzed COVID-19. W Europie wzrost ten osiągnął nawet 86%.

W Chinach w 2020 roku live commerce stanowiło ponad 10% całego sprzedaży online wg GMV (Gross Merchandise Value). Prognozy na 2023 rok mówią o udziale ponad 24%.

Azja-Pacyfik to region, w którym popularność zjawiska live commerce jest najwyższa. W regionie Azji i Pacyfiku znajomość zjawiska deklaruje ponad 70% konsumentów, w Stanach Zjednoczonych 50%, a w Europie jedynie 30%

- Live commerce to zupełnie nowe zjawisko, które zmienia handel online. Choć wciąż trudno o precyzyjną definicję, live commerce zazwyczaj przybiera formę transmisji online organizowanych na kanałach social media, połączonych z prezentacją na żywo produktów danej firmy, butiku czy osoby prywatnej. Kupujący oglądając transmisję mogą w czasie rzeczywistym kontaktować się ze sprzedającym oraz kupować wybrane produkty. Reszta procesu zakupowego dzieje się na ogół już po zakończeniu transmisji online – czytamy w raporcie.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.