Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

5 trendów, które zmienią e-commerce według eobuwie.pl

Za sprawą kryzysu COVID-19 gospodarka cyfrowa nabrała dodatkowego rozpędu. Podczas zamknięcia w domach ludzie zainteresowali się zakupami online intensywniej niż kiedykolwiek wcześniej. Sprzedawcy zaczęli na​ szerszą skalę wdrażać nowe technologie, które stworzyły relacje z kupującymi i sprawiły, że obsługa klienta stała się szybsza i wygodniejsza. Co czeka nas w 2022 roku?
Reklama

Trendy, które zmienią obraz e-commerce w 2022 roku według Mikołaja Wezdeckiego, członka zarządu i dyrektora e-commerce w eobuwie.pl.

1. Rozwój aplikacji mobilnych

Rynek e-commerce od kilku dobrych lat odnotowuje dynamiczne wzrosty. Ciągłe zainteresowanie zakupami online - nawet w czasie ponownego otwarcia sklepów stacjonarnych - sugeruje, że firmy będą osiągać w tym kanale coraz lepsze wyniki. Rosnącą popularnością cieszy się handel mobilny (m-commerce), który ma szansę wedrzeć się do głównego rynkowego nurtu jako preferowany kanał zakupów. Jest to możliwe dzięki całej gamie technologicznych rozwiązań, które ułatwiają użytkownikom zakupy za pomocą smartfonu. Coraz częściej wybierają oni aplikacje mobilne niż strony internetowe, stawiając na jakość i funkcjonalność. Popularyzacja zakupów z użyciem urządzeń mobilnych będzie wymuszać więc na właścicielach e-sklepów tworzenie rozwiązań, które zapewnią klientom natychmiastowe i spersonalizowane zakupy. Jednocześnie, sprzedawcy będą mogli wykorzystywać funkcje mobilne i analitykę aplikacji, aby przyciągnąć, zatrzymać i intuicyjnie zrozumieć zachowania zakupowe dotychczasowych i nowych użytkowników.
Co ciekawe, m-commerce już w 2020 r. odpowiadał aż za 65 proc. globalnej sprzedaży w kanałach elektronicznych[3]. Jednak to zjawisko występuje z różnym natężeniem w poszczególnych regionach świata. Kraje Azji i Pacyfiku oraz Chiny wykazują szczególnie wysokie nasycenie m-handlem (sprzedaż mobilna w tym regionie stanowi 80 proc. sprzedaży online) i mają spory udział w globalnej sprzedaży (niemal 50 proc. światowego m-handlu przypada na Chiny). Pozostałe regiony (Europa Zachodnia, Ameryka Północna, Ameryka Łacińska, Europa Środkowo-Wschodnia) pozostają zdecydowanie w tyle, a na m-handel przypada tam zaledwie 40 proc. To się będzie jednak zmieniać. Europa Środkowo-Wschodnia jest jednym z najbardziej perspektywicznych rynków dla tego rodzaju usług. Dzięki dużemu zainteresowaniu aplikacjami będą one głównym czynnikiem wzrostu sprzedaży, zwłaszcza wśród dysponujących ogromną siłą nabywczą millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z.

2. Q-commerce, czyli jak najszybciej dostarczyć towar do klienta

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.