5 trendów w handlu cyfrowym. E-oszczędzanie, e-personalizacja

Według Euromonitora w 2023 r. do grona konsumentów cyfrowych możemy sklasyfikować około 3,4 miliarda ludzi więcej w porównaniu z 2009 rokiem. Prognozy wskazują, że wydatki na towary i usługi online osiągną globalnie wartość 10 bilionów USD w 2023 roku.
Kluczowe trendy w zakresie zakupów cyfrowych według Euromonitor
1. Oszczędzanie online
• Przy globalnej inflacji, która obecnie wynosi około 6,4%, platformy cyfrowe rozwijają swoje usługi w kierunku budżetowym.
2. Twórczość crowdsourcingowa
• Sieci społecznościowe stały się przestrzenią kreatywności, umożliwiając konsumentom komunikowanie się z markami i wpływanie na ich proces innowacji produktowych. 41% globalnych konsumentów cyfrowych prawdopodobnie wejdzie w interakcję z markami.
3. E-personalizacja
• 47% konsumentów poszukuje spersonalizowanych doświadczeń; Ulepszona personalizacja online może pomóc detalistom i usługodawcom zatrzymać klientów online.
4. Game-Changers
• Firmy wykorzystują grywalizację, aby zwiększyć zaangażowanie konsumentów poprzez nagrody i konkursy. W 2022 roku 55% globalnych konsumentów cyfrowych używało swoich telefonów do grania w gry wideo.
5. Zakupy sensoryczne
• Postęp technologiczny popchnie marki do tworzenia multisensorycznych doświadczeń cyfrowych. 31% konsumentów lubi wizualizować jak ubrania mogą wyglądać na ich sylwetce.
Sztuczna inteligencja pomaga zmniejszyć przepaść między konsumentami a markami. W miarę jak konsumenci stają się coraz bardziej cyfrowi, nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja (AI), będą odgrywać coraz większą rolę w usprawnianiu interakcji z klientami.