Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

55 proc. Polaków kupuje produkty remontowe online

61 proc. Polaków wskazuje, że zakupy produktów remontowych i wykończeniowych robiło online jeszcze przed pojawieniem się koronawirusa, jednak obecnie częściej korzysta z takiego rozwiązania.
Reklama
  • Badanie zlecone przez Grupę Muszkieterów, zarządzającą sieciami Intermarché i Bricomarché, wykazało, że Polacy na zakupy online przeznaczają średnio 297,58 zł miesięcznie.
  • W przypadku nabywania materiałów remontowych oraz do wykończenia mieszkania kwota ta jest już ponad półtorakrotnie wyższa i sięga 449,67 zł miesięcznie.
  • Aż 23 proc. respondentów odpowiada, że ponad połowę swojego budżetu na produkty remontowe i wykończeniowe wydaje w Internecie.

 

– Konsekwentnie stawiamy na rozwój kanału e-commerce w Grupie Muszkieterów. Bricomarché jako pierwsza w Polsce sieć handlowa wprowadziło do powszechnego użytku boksy pozwalające na wygodny, szybki i bezkontaktowy odbiór towarów. To przełomowe rozwiązanie znalazło uznanie u szerokiego grona klientów, dzięki czemu sieć Bricomatów rozwinęła się niezwykle dynamicznie i obecnie obejmuje swoim zasięgiem już ponad 75 lokalizacji na terenie całej Polski. Przeprowadzone w sierpniu badanie potwierdza trwały wzrost e-commerce w zakresie zakupu towarów remontowych i wykończeniowych oraz wyznacza jasny kierunek dalszego rozwoju. – mówi Magdalena Wiśniewska, Kierownik Działu Zarządzania Projektami sieci Bricomarché w Polsce.

Najpopularniejsze artykuły remontowe kupowane online

Badanie Grupy Muszkieterów sprawdziło trendy e-commerce również w zakresie najchętniej kupowanych produktów. Wyniki pokazują, że największą popularnością w przypadku remontów i wykończenia mieszkania cieszą się artykuły oświetleniowe, które kupuje 54 proc. Polaków. Na drugim miejscu znalazły się dekoracje wnętrz (ich zakup deklaruje 47 proc. respondentów), a na trzecim – produkty do wyposażenia łazienki (wybór 40 proc. respondentów).

 Dostawa do domu czy do Bricomatu?

Najczęściej wybierany sposób dostawy towarów remontowych i wykończeniowych nie stanowi zaskoczenia. Według raportu jest nim kurier, którego wybiera 60 proc. Polaków. Niespodzianką jest natomiast druga najpopularniejsza opcja dostawy. Na tej pozycji znalazły się paczkomaty i inne boksy, które preferuje 30 proc. respondentów. W przypadku produktów wykończeniowych i remontowych na taki odbiór pozwalają m.in. Bricomaty, czyli autorskie boksy sieci Bricomarché. Ich budowa umożliwia przechowanie towarów również wielkogabarytowych, co dla wielu klientów jest kluczową zaletą. Jak wyraźnie widać w raporcie, tego typu rozwiązania e-commerce zyskują popularność nie tylko w zakresie produktów codziennego użytku, ale, co ciekawe, również artykułów remontowych i wykończeniowych.

 – Przeprowadzone badanie pokazało, że pandemia trwale zmieniła nawyki zakupowe Polaków w zakresie nabywania artykułów wykończeniowych i remontowych. Zauważalna większość respondentów zadeklarowała, że przed pandemią robiła już tego typu zakupy przez Internet, jednak teraz robi to częściej. Jest to z pewnością bardzo ważna obserwacja dla wszystkich podmiotów na rynku oraz wyraźny sygnał dalszych zmian. – dodaje Magdalena Wiśniewska.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.