PARTNER PORTALU

58% globalnej sprzedaży online pochodzi z 6 firm, 4 z nich to firmy chińskie

Autor: dlahandlu.pl za chargedretail.co.uk 22 października 2020 13:31

58% globalnej sprzedaży online pochodzi z 6 firm, 4 z nich to firmy chińskie fot. PTWP

Według najnowszych danych globalny handel elektroniczny jest zdominowany przez zaledwie sześć firm, które kontrolują prawie 60 procent światowej sprzedaży cyfrowej.

Aż 58 procent globalnej sprzedaży online, która w zeszłym roku wyniosła 3,4 biliona dolarów, pochodzi od sześciu wiodących firm, z których cztery to firmy chińskie.

Amazon, zdecydowanie największy sprzedawca e-commerce poza Chinami, odpowiadał za 13 procent globalnej sprzedaży online, podczas gdy jego najbliższy zachodni rywal Ebay stanowił zaledwie 3 procent.

Pozostałe 42 procent to tylko cztery chińskie platformy e-commerce.

Taoboa i Tmall, należące do Alibaba Group, stanowiły odpowiednio 15 procent i 14 procent, podczas gdy JD.com i Pinduoduo stanowiły 9 procent i 4 procent.

Kolejne pięć procent globalnej sprzedaży online stanowi niewielka grupa firm, w tym Walmart, Apple, VIP.com, Rakuten, Shopee i Sunning.com.

Pozostałe 37 procent stanowią tysiące detalistów i marek.

Według badania dominacja Chin wynika w dużej mierze z faktu, że sprzedaż detaliczna online w tym kraju jest znacznie bardziej widoczna, niż w innych państwach na świecie.

Większość chińskiej sprzedaży e-commerce odbywa się również za pośrednictwem platform handlowych, które umożliwiają transakcje poprzez łączenie kupujących i sprzedających, a nie firm sprzedających bezpośrednio konsumentom.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7046
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,38

  • Śr

    3,51

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.