Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

65 proc. Polaków sprawdza opinie o e-sklepie przed zakupami

65 proc. Polaków przed e-zakupami sprawdza opinie o sklepie, 58 proc. porównuje ceny wybranego produktu - wynika z badania "Bezpieczni na e-zakupach 2022". Ponadto 41 proc. respondentów sprawdza warunki zwrotu i reklamacji.
Reklama
  • Z badania Santander Consumer Banku wynika, że ponad 80 proc. Polaków, z każdej grupy wiekowej, kupowało w internecie w zeszłym roku.
  • 65 proc. osób przed zrobieniem zakupu u danego sprzedawcy zachowuje ostrożność i sprawdza, jakie opinie wystawili mu inni użytkownicy.
  • Kupującym online zależy też na szybkości usługi, 34 proc. wskazało, że przed złożeniem zamówienia sprawdza, w jakim czasie dotrze do nich upragniona przesyłka.

 

Z badania wynika, że 65 proc. osób przed zrobieniem zakupu u danego sprzedawcy zachowuje ostrożność i sprawdza, jakie opinie wystawili mu inni użytkownicy. Najczęściej postępują tak kobiety (71 proc. w porównaniu do 59 proc. mężczyzn) i najmłodsi ankietowani w wieku 18-29 lat (80 proc.).

Ponad połowa badanych (58 proc.) przed złożeniem zamówienia w e-sklepie porównuje ceny towarów. Ta czynność ponownie ma największe znaczenie dla płci żeńskiej (67 proc. w zestawieniu z 49 proc.) i respondentów przed 30-stym rokiem życia (78 proc.).

Według autorów badania może świadczyć to o tym, że młodzi dorośli i kobiety bardziej martwią się swoimi finansami lub też, że są bardziej wymagającymi konsumentami - to skłania ich do poszukiwania konkurencyjnych cenowo produktów u dobrych sprzedawców.

- Z badania wynika ponadto, że 41 proc. respondentów przed zakupem zapoznaje się z warunkami zwrotu i reklamacji oraz szuka najtańszej formy dostawy (39 proc.) - mówi dyrektor ds. sprzedaży internetowej z Santander Consumer Banku Ewelina Krzynowy.

Kupującym online zależy też na szybkości usługi, 34 proc. wskazało, że przed złożeniem zamówienia sprawdza, w jakim czasie dotrze do nich upragniona przesyłka. - Niestety, nie przykładamy tej samej wagi do kwestii bezpieczeństwa. Mimo, że weryfikujemy opinie innych klientów o sprzedawcy, regulamin e-sklepu czyta już tylko co czwarty z nas (25 proc.), a jeszcze mniej osób sprawdza dane rejestrowe firmy czy zabezpieczenia na stronie sprzedawcy (w obu przypadkach 22 proc.) - podała.

Jak zaznaczyła, Polacy zapytani o to, co na zakupach w sieci wzbudziłoby ich czujność, ponad połowa (58 proc.) wskazała na oferty po cenach znacznie odbiegających od standardów rynkowych. 71 proc. respondentów wskazało, że negatywne oceny skutecznie odwiodłyby ich od zakupu w danym e-sklepie.

Wskazała, że badani często wspominali również o niskiej jakości zdjęć lub opisów na stronie, niedostarczających wiarygodnych informacji o produkcie (48 proc.) lub o możliwości opłaty zamówienia jedynie za pomocą przelewu bankowego (40 proc.). Coraz więcej osób zwraca też uwagę na to, czy sklep jest obecny w mediach społecznościowych, co często pomaga zweryfikować uczciwość sprzedawcy. Ten aspekt jest ważny już dla co piątego Polaka (19 proc.) - dodała.

Według Krzynowy warto częściej zwracać uwagę na rzeczy nieoczywiste. Tylko co trzecia osoba zwróciłaby uwagę na brak widocznego numeru NIP (31 proc.), a co czwarta na to, że sklep nie posiada zabezpieczeń takich jak certyfikat SSL (23 proc.) - przekazała. Jak oceniła, to zdecydowanie za mało przy skali dzisiejszych cyberzagrożeń.

Badanie Santander Consumer Banku zostało zrealizowane w styczniu 2022 r. przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w ankiecie telefonicznej, na reprezentatywnej grupie 1001 dorosłych Polaków. (PAP)

 

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.