Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

68 proc. internautów kupuje w zagranicznych e-sklepach

W Polsce w Internecie kupuje już 84% internautów. To kolejny rok, gdzie odsetek kupujących online rośnie o ponad +10p.p. W stosunku do poprzedniej edycji badania “Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, czyli do czerwca 2020 roku, penetracja e-zakupów wzrosła z 72% do 84%, czyli o +12p.p.
Reklama

 

Wartość rynku B2B e-commerce w ujęciu globalnym w 2019 roku wyniosła 21,8 bilionów dolarów, czyli 81% całego rynku (B2B i B2C), którego wartość szacowana jest na 26,7 bilionów dolarów.  Łączna sprzedaż z kanału B2B e-commerce w Europie wynosi 20% ogólnej sprzedaży B2B. Średnio w Internecie sprzedaje 11% europejskich firm B2B (od 5% w Grecji do 24% w Danii).
Cross-border e-commerce w UE jest szacowany na wartość 143 mld EUR w 2019. 59% jest generowana na marketplace’ach . W 2020 r. blisko 7 na 10 osób (68%) zamówiło produkty w e-sklepie, który zlokalizowany jest poza ojczyzną nabywcy – to kluczowy wniosek z raportu Global Voices 2021: Cross-BorderInsights.

E-eksport pozwala przedsiębiorcom w pełni wykorzystać potencjał transformacji cyfrowej. Posiadanie międzynarodowej platformy e-commerce daje zupełnie nowe możliwości, dzięki którym eksploracja nowych rynków jest łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej.  Zalety e-eksportu to rozszerzone rynki zbytu, zwiększona liczba klientów, zwiększona baza rynkowa dla firm, które na macierzystym rynku stają w obliczu silnej konkurencji i przesycenia rynku, możliwy wysoki popyt na rynku zagranicznym, jeśli zostanie tam wprowadzony nowy produkt, wysoki popyt, jeśli rynek charakteryzuje się nieznaczną konkurencją albo firma wyszukała niszę rynkową, której nie obsługuje żaden z konkurentów, niższe koszty wytwarzania wskutek osiągnięcia w produkcji korzyści skali, zwiększone zyski dzięki obniżeniu jednostkowego kosztu i rozłożeniu stałych kosztów na produkty sprzedawane w kraju i za granicą,  jedna platforma e-sprzedaży daje łatwość uruchamiania kolejnych rynków.

Dziś e-eksportuje tylko 6% wszystkich badanych firm . Wśród firm zamierzających dopiero wejść w ecommerce widać natomiast znacznie większy nacisk na e-eksport (39% vs 24% tych, które już mają platformę) .

E-eksport powinien stawać się coraz bardziej naturalną formą rozwoju handlu dla firm. Jedna platforma dla wielu rynków oznacza nie tylko optymalizację kosztów, podniesienie wydajności czy lepsze doświadczenie dla użytkowników końcowych, ale też skuteczniejsze, kompleksowe zarządzanie strategią digital na całym kontynencie, a nawet globalnie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.