Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

68 proc. internautów kupuje w zagranicznych e-sklepach

W Polsce w Internecie kupuje już 84% internautów. To kolejny rok, gdzie odsetek kupujących online rośnie o ponad +10p.p. W stosunku do poprzedniej edycji badania “Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, czyli do czerwca 2020 roku, penetracja e-zakupów wzrosła z 72% do 84%, czyli o +12p.p.
Reklama

Niezbędnym elementem budowania strategii wyjścia zagranicę za pomocą e-commerce jest m.in. analiza zachowań e-kupujących na wybranym rynku docelowym. Konieczne jest określenie profilu e-kupującego i skłonności do zakupów cross-border. Dla przykładu Holandia to kraj, gdzie e-kupujący są najbardziej lojalni – 95% preferuje zakupy w lokalnych e-sklepach. Ten sam trend odnotowała Polska – 94%. Malta czy Cypr to kraje, gdzie zakupy online to przede wszystkim zakupy cross border odpowiednio 96 i 95% .
Firma musi mieć w sobie „to coś”, czasem trudne do zidentyfikowania, co odróżnia ją od innych, ale na takie wyróżniki trzeba cały czas pracować, dlatego tak ważne jest podejście w oparciu o tzw. propozycję wartości.
Klientom wciąż trzeba dostarczać pozytywnych bodźców, by nakłaniać ich do zakupów niezależnie, czy mieszkają w Polsce, Rumunii, czy Francji. Decyzje o zakupach są podejmowane często na podstawie emocji, co w jednakowym stopniu odnosi się do wszystkich obywateli UE. Dlatego kluczowe jest stosowanie uproszczonych sposobów informacji i dbanie o jak najlepsze Customer Experience - CX.

Stworzenie emocjonalnej relacji między konsumentem a produktem jest tajemnicą e-biznesu. Badania dowodzą, że uwagę przyciągają obrazy, które wywołują emocje. Im intensywniejsza emocja, tym głębsze połączenie neurologiczne w mózgu konsumenta. Dlatego kluczowym zadaniem firm jest określenie toku myślenia klienta, a następnie ustalenie związku między nim a konkretnymi cechami produktu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.