Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

8 mln zł rocznie na polskich piłkarzy. Czy sponsoring kadry opłaci się InPostowi?

Nadchodzący Mundial to szansa dla InPostu, aby wypłynąć na jeszcze szersze wody. Może się to przełożyć na nowe kontrakty poza granicami naszego kraju i wpłynąć na jeszcze większe zaangażowanie i przywiązanie klientów marki w Polsce. Zwłaszcza, że za pasem święta, czyli czas wzmożonych zakupów online.
Reklama

InPost sponsorem reprezentacji. Czas na Mundial

W maju br. InPost został sponsorem strategicznym kadry piłkarzy. PZPN i spółka Rafała Brzoski podpisały umowę do 31 lipca 2024 roku z możliwością przedłużenia na kolejne dwa lata. To największy kontrakt reprezentacji z prywatną firmą, opiewający nieoficjalnie na kwotę ok. 8 mln zł rocznie. Na więcej opiewa jedynie kontrakt sponsora państwowego - spółki Lotos. 

- Fakt, że w 2022 roku mundial będzie rozgrywany w miesiącach zimowych daje dodatkowe możliwości marketingowe InPostowi - powiedział Cezary Kulesza, prezes PZPN.

Sponsoring reprezentacji ma pozwolić InPostowi na zwiększenie zaangażowania kibiców w wielu nowych kanałach i zaprezentować nowatorskie rozwiązania. Z efektów współpracy będą korzystały wszystkie marki firmy w tym Paczkomaty i Fresh.

InPost ma prawo do wykorzystania w działalności marketingowej oficjalnego logotypu reprezentacji Polski. Umowa sponsorska gwarantuje również ekspozycję na strojach treningowych reprezentacji oraz nośnikach reklamowych podczas meczów reprezentacji rozgrywanych w Polsce, a także w materiałach marketingowych PZPN, ściankach sponsorskich, na stronie internetowej PZPN i stronie "Łączy nas piłka" oraz biletach i programach meczowych. InPost zyskał także dostęp do kanałów social media należących do PZPN.  Od września br. także wszystkie bilety reprezentacji są wysyłane z wykorzystaniem usług InPostu.

Globalne ambicje Rafała Brzoski

Czy Mundial okaże się sukcesem marketingowym także dla sponsorów kadry? Od samego początku ambicją Rafała Brzoski było wyjście daleko poza granice kraju i stworzenie największego sukcesu biznesowego Polski na arenie europejskiej. Usługi InPost są dziś dostępne także dla klientów w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpani, Portugali i krajach Beneluxu. W lipcu 2021 roku InPost przejął za 513 mln euro francuskiego potentata logistycznego Mondial Relay, co było największą polską prywatną inwestycją zagraniczną. Wejście firmy w 2021 roku na giełdę EURONEXT-Amsterdam było największym debiutem europejskiej spółki technologicznej w historii kontynentu.

Czy reprezentacja piłkarzy pomoże spółce w dalszej ekspansji?
- Dla mnie sponsoring reprezentacji to właśnie wyraz ambicji i chęć wejścia na wyższy poziom w rozmowach biznesowych oraz pokazanie miejsca marki InPost na polskim rynku, bo na nim nic większego do sponsorowania raczej już nie ma - mówił w rozmowie z dlahandlu.pl Wojtek Walczak, strategy director w agencji Plej.

Mecz otwarcia, mecz o wszystko, mecz o honor? Dla sponsorów to kwestia drugorzędna

W ostatnim czasie piłkarze nie rozpieszczali swoich kibiców. Czy wyniki sportowe mogą położyć się cieniem na wizerunku InPostu?

- PZPN przeszedł przez ostatnią dekadę dużą zmianę wizerunkową i dla InPostu, niezależnie od wyników sportowych, taki związek będzie budować zasięg i rozpoznawalność oraz wizerunek marki, która jest na tyle popularna i duża, że ją na to stać. A to w tej kategorii wydaje się teraz jednym z czynników sukcesu - dodaje Wojtek Walczak.

InPost rośnie, ale rynek jest nieprzewidywalny

InPost zanotował w III kwartale br. wzrost przychodów o 32,6 proc. r/r, do 1 690,4 mln zł. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 11,5 proc. r/r do 455,8 mln zł. Rafał Brzoska uważa, że w całym 2022 roku rynek e-commerce może osiągnąć wzrost na poziomie 15 proc., choć klient zachowuje się nieprzewidywalnie, więc wszystkie prognozy są obarczone dużym ryzykiem błędu.

W Polsce InPost odnotował wzrost wolumenów w kanale poza platformą Allegro o 43 proc. r/r oraz o 11 proc. w kanale Allegro.
Liczba użytkowników korzystających z urządzeń Paczkomat w Polsce wyniosła 16,3 mln (+13 proc. r/r).

W III kwartale Grupa, obsłużyła 178,8 mln przesyłek, osiągając 32 proc. wzrost i tym samym zanotowała dwu- i trzycyfrowy wzrost wolumenów na wszystkich trzech głównych rynkach: Polska - wzrost o 26 proc. - przy dynamice rynku na poziomie 24 proc., Francja - wzrost o 34 proc. – przy stagnacji na rynku, natomiast w Wielkiej Brytanii wzrost wolumenów wyniósł 227 proc. – przy szacowanym spadku rynku na poziomie 8 proc.

InPost rozwija sieć urządzeń

InPost we wszystkich krajach intensywnie rozwijał sieć urządzeń Paczkomat®. W III kwartale zainstalowanych zostało ponad 2 tys. nowych maszyn i na koniec kwartału było ich 26 330, w tym: 19 254 w Polsce (+17 proc. w porównaniu z końcem 2021 roku), 1 653 we Francji (+428 proc.) i 4 333 w Wielkiej Brytanii (+38 proc.). W tym ostatnim kraju uruchomiono pierwsze urządzenia Paczkomat w kształcie litery L.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (5)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum