Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

8 trendów w e-commerce na 2018 rok

Krajobraz handlu i e-commerce zmienia się bardzo dynamicznie, obecnie mówi się o apokalipsie sklepów stacjonarnych - zamykanych z powodu zmniejszającej się liczby odwiedzin. Rezultatem jest podwojenie wysiłków związanych z handlem internetowym.
Reklama

Badania pokazują, że 51 proc. Amerykanów preferuje kupować online, niż stacjonarnie. Sektor e-commerce rośnie o 23 proc. każdego roku. Środowisko handlu online zmienia się dynamicznie, wraz z rozwojem i wdrażaniem technologii. Ponad 40 proc. Millenialsów używa już przy zakupach asystentów głosowych, liczba ta ma wzrosnąć do 50 proc. w 2020 roku. Coraz więcej konsumentów wdraża urządzenia cyfrowe do swoich zwyczajów zakupowych, dlatego zmiany w e-handlu będą coraz większe na przestrzeni kolejnych lat.

Eksperci zapytani o przyszłość w e-commerce i handlu stacjonarnym przewidują osiem prawdopodobnych trendów na 2018 rok:

1. Wysyp przedsiębiorczości

E-commerce będzie w 2018 roku ważniejsze, niż kiedykolwiek. Jednocześnie wystartować z nowym pomysłem jest wyjątkowo łatwo, dlatego eksperci spodziewają się przypływu nowych cyfrowych przedsiębiorców. Otwarcie własnego sklepu online nigdy nie było prostsze, wystarczy znaleźć produkt i wystartować z kampanią promocyjną. W najbliższej przyszłości można więc spodziewać się napływu do e-handlu ludzi, którzy wcześniej nie mieli tego zamiaru.

2. Mądrzejsza, szybsza sztuczna inteligencja

Zasilane sztuczną inteligencją boty stają się coraz mądrzejsze, dlatego można spodziewać się ich coraz więcej, zwłaszcza przy obsłudze czatów komunikacyjnych. Coraz więcej firm będzie inwestować w boty, aby zautomatyzować część usług związanych z obsługą klienta. Rynek automatycznych serwisów rośnie, zgodnie z badaniem Business Insider 80 proc. firm chciałoby wprowadzić boty do 2020 roku. Inne badanie, przeprowadzone przez LivePerson na 5 tys. konsumentów pokazuje, że 67 proc. badanych używało czata obsługiwanego przez boty w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

3. Inteligentniejsze doświadczenie konsumenta

Przyszłość handlu wiąże się z coraz większą personalizacją - od wirtualnych zakupów, po rekomendacje napędzane sztuczną inteligencją. W nadchodzącym roku prawdopodobne jest, że konsumenci coraz częściej będą odwiedzać sklepy marek skupiających się na kliencie. Oznacza to przede wszystkim spersonalizowany marketing, skupiony na kliencie oraz elastyczne formy dostawy i zwrotu atrakcyjne dla konsumenta.

4. Jeszcze więcej dla Amazona

Póki co dopiero zaczynamy dostrzegać wpływ Amazona na krajobraz handlowy. Gigant e-handlu znacznie zmienia takie marki jak Walmart, w kwestii konkurencji i przyciągania konsumentów, a trend będzie się rozwijał, biorąc pod uwagę to, jak Jeff Bezos i jego ekipa pracują nad ofertami Prime na rynku międzynarodowym, czy zakupach aktywowanych głosowo. Amazon zmienia sposoby, w jakie handlowcy sprzedają, myślą i operują online.

5. Dalszy wysyp okazji

Cyfrowy krajobraz będzie się zmieniał wraz z rozwojem nowych technologii. Nikt już chyba nie jest całkowicie poza siecią, pojawia się miejsce na nową przestrzeń - pomiędzy online, a offline.

6. Dalej, niż rekomendowane produkty

W 2018 roku e-commerce będzie bardziej i lepiej spersonalizowany. Zamiast rekomendowanych większym grupom produktów, konsumenci dostaną personalizacją 1:1, zgodnie z własnymi preferencjami.

7. Więcej subskrypcji

Coraz więcej marek adaptuje się do subskrypcji, trend będzie wzrastał. Firmy muszą się do niego zaadaptować i konkurować, jeśli chcą przetrwać. Wiele z nich dodaje subskrypcje do swojego tradycyjnego modelu biznesu e-commerce.

8. Treści wciąż na topie - zwłaszcza wideo

Coraz więcej marek będzie używać treści dla dobrego odróżnienia się od konkurencji. Coraz istotniejsza stanie się treść wideo.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum