Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Accenture na EEC: By przekonać klienta do siebie i go utrzymać trzeba pogodzić skrajności

Przyszłość handlu detalicznego leży w świecie wirtualnym oraz e-commerce – oceniał Krzysztof Kośmider, dyrektor zarządzający, Accenture w Polsce, podczas sesji Future of retail. Jego zdaniem, rozwijać się będzie liveshopping, a także zakupy w świecie wirtualnym – metawersum.
Reklama

Metawersum, liveshopping

- Sprzedaż przez metawersum to już jest biznes. Z naszych badań „Technology vision” wynika, że do 2028 roku handel fashion na rynku wirtualnym będzie wyższy niż w rzeczywistym – mówił Krzysztof Kośmider.

Z drugiej strony, zakupy podczas livestreamingu powinny cieszyć się coraz większym zainteresowaniem konsumentów.

- W Chinach liveshopping to już 130 mld USD w ciągu roku. W ten sposób można kupić wszystko, od odzieży, przez jajka, po samochody. To działa już w sposób uprzemysłowiony - w trakcie liveshoppingu konsumenci mogą łączyć się w grupy, dzięki czemu otrzymują zniżkę – tłumaczył dyrektor zarządzający, Accenture. – Drugim rynkiem na świecie jest USA, gdzie roczna sprzedaż w liveshopping to 5 mld USD – dodał.

Jego zdaniem, ten kanał sprzedaży będzie się rozwijał, ponieważ jako konsumenci nie chcemy tylko kupować, ale też przeżywać. – Już doświadczaliśmy czegoś podobnego, były to zakupy telewizyjne, czy sprzedaż Mango na TikTok. Livestreaming to tylko lepsza wersja tamtych zakupów - mówił.

Zakupy online czy offline?

Ekspert zwrócił uwagę, że do centrów handlowych chodzimy już nie tylko po zakupy. Z tego powodu nawet zaawansowane technologie nie wyeliminują rynku handlu offline.

- Chcemy wyjść z domu, spotykać się z ludźmi. To powód, dla którego zawsze będziemy chcieli pójść do sklepu, nadal będziemy chcieli dotknąć produktu, spróbować. Będzie się zmieniała rola sklepu. Do tej pory szliśmy do sklepu aby zobaczyć, dotknąć, a potem sprawdzaliśmy cenę w internecie i kupowaliśmy tam gdzie taniej. Teraz częściej wyszukujemy w internecie, patrzymy co nam się podoba, a potem idziemy do sklepu to zobaczyć. I nie wiadomo gdzie dokonamy transakcji, czy w sklepie, czy w internecie – mówił Krzysztof Kosmider.

Dane jako waluta

Handel w internecie wiąże się z podawaniem swoich danych. Zdaniem dyrektora Accenture, dane staną się swego rodzaju walutą. Z jednej strony, kwestie związane z ujawnianiem i przekazywaniem danych powinny być regulowane, ale z drugiej strony, przekazywanie danych może nam się opłacać. - Może chcę udostępnić dane np. za rabat albo trafniejszą informację. Np. kupiłem rower i nie chcę przez kolejne dwa tygodnie dostawać reklam rowerów, bo już go mam, ale chętnie dokupiłbym jakiś dodatek do niego i czekam na propozycje. Może podzielę się informacja za 5 proc. rabatu i za informacje, która mnie zainteresuje? – wymieniał.

Zastrzegł przy tym, że kwestie związane z ujawnianiem danych powinny być regulowane między innymi ze względu na młode pokolenie. - Musimy chronić szczególnie młode pokolenie, które wchodzi w świat wirtualny bardzo łatwo - powiedział

Pogodzić sprzeczności

Jego zdaniem, handel nowoczesny musi pogodzić ze sobą kilka sprzeczności.

- Musi zrozumieć świadomego konsumenta, który z jednej strony zwraca uwagę na to co kupuje i coraz bardziej interesuje się tym, jak marki produkują, na kwestie ESG. Po przeciwnej stronie jest wygoda. Konsumenci chcieliby mieć coraz szybciej, coraz prościej, coraz takiej – mówił Krzysztof Kośmider.

Kolejny element to spersonalizowana oferta. – Chcę kupić to co, jest dla mnie, ale nie chcę udzielać informacji. Te kilka skrajności trzeba wziąć pod uwagę, by przekonać klienta do siebie i go utrzymać – dodał.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.