Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

AleRabat: Polacy pokochali zniżki w "Czarny Piątek"

O rynku kuponów rabatowych, prognozach dotyczących tegorocznego Black Friday i planach spółki AleRabat.com, rozmawiamy z Rafałem Kopyto, prezesem spółki.
Reklama

Czy może Pan powiedzieć coś więcej o firmie AleRabat.com?

AleRabat.com jest platformą skupiającą dziesiątki tysięcy kuponów rabatowych do sklepów online, z której każdego miesiąca korzystają miliony użytkowników. Codziennie na naszej platformie jest dostępnych 50 tys. kuponów z 10 tys. sklepów. Jesteśmy obecni na 11 zagranicznych rynkach, naszymi partnerami są takie sklepy jak: Amazon, Walmart, Zalando, AliExpress, Adidas, Empik i wiele innych, polskich i zagranicznych marek.

Firma została założona w 2013 roku, a platforma ruszyła w 2014 roku. Po 8 miesiącach portal odwiedzało już 100 000 użytkowników miesięcznie. Obecnie jest ich 1,3 mln.

Jak działa platforma?

Działanie naszej witryny jest bardzo proste. Konsument wchodzi na AleRabat.com i znajduje interesujący go sklep lub kategorię. Klikając na ikonkę „pokaż kod” otrzymuje kod z kuponu, który wpisuje przy zamawianiu produktu, dzięki czemu otrzymuje zniżkę na swoje zamówienie. Kupony z promocjami od razu przekierowują na odpowiednią podstronę sklepu.

Współpraca z naszymi partnerami, opiera się o model win-win, co oznacza, że zarabiamy tylko wtedy, gdy nasze działania są efektywne i zarabiają też sklepy partnerskie. Sklep generuje kod rabatowy lub przekazuje nam informację o promocji. My dodajemy sklep i kod lub promocję do alerabatowej bazy i promujemy. Informacja dociera do zainteresowanych korzystnymi zakupami, sklep zyskuje nowych klientów.

Wkrótce czeka nas okres wzmożonych zakupów internetowych, związany z tzw. Black Friday. W tym roku ten dzień przypada na 23 listopada. Czy firma już rozpoczęła przygotowania do Black Friday? Na czym one polegają?

Tak, oczywiście, już kilka miesięcy temu rozpoczęliśmy przygotowania, polegają one głównie na planowaniu akcji marketingowych. Musimy też zadbać o kwestie techniczne, ponieważ nasz portal notuje tego dnia kilkusetprocentowy wzrost ruchu.

W tym roku spodziewamy się ponad miliona pobrań kuponów w ciągu jednego dnia i ok. 800 000 internautów.

To będzie duży wzrost wobec ubiegłego roku?

W ubiegłym roku zanotowaliśmy 490 tys. użytkowników, 580 tys. pobranych kuponów i 42 tys. transakcji o wartości 9,7 mln zł, dokonanych za pośrednictwem naszego portalu.

Jak długo trwa okres związany z wyprzedażami i promocjami zwany Black Friday? Czy jest to jeden dzień, czy kilka dni?

Szczyt sprzedaży przypada na Black Friday, wiele sklepów przedłuża promocje na cały weekend i również na tzw. Cyber Monday, który jednak w Polsce cieszy się znacznie mniejszą popularnością.

Czy oferty w sklepach w Black Friday są rzeczywiście okazyjne? Firma Deloitte przeprowadziła w ubiegłym roku analizę ofert 800 sklepów internetowych, z której wynikło, że obniżka cen w tym dniu była niewielka…

Nie znam dokładnej metodologii powyższego badania. Jeśli zostało ono oparte na danych które pozyskano po przeskanowaniu crawlerami cen sklepów, to rzeczywiście mogło to tak wyglądać, jednak jest to mocno mylące. Z naszych doświadczeń wynika iż większość firm oferuje kody rabatowe, które obniżają wartość zakupów w koszyku. Widzimy, że znaczna część sklepów stara się przygotować coś extra. Oczywiście na Black Friday ciężko o zniżki rzędu 80 proc., choć i takie się trafiają, ale towar w tak promocyjnych cenach jest mocno limitowany.

Co Polacy najchętniej kupują w okresie Black Friday w sklepach internetowych?

Od kilku już lat widzimy, że w tym okresie największym zainteresowaniem cieszą się produkty z kategorii: Moda, Kosmetyki, Elektronika, Książki, filmy gry i muzyka oraz Prezenty i produkty dla dzieci.

Jakie są plany spółki na przyszłość? Na jakie rynki planowane jest wejście jeszcze w tym roku i w przyszłym?

Jesteśmy obecni w 11 krajach, aktualnie trwają prace nad uruchomieniem dwóch nowych wersji językowych, z którymi zamierzamy ruszyć jeszcze w tym roku. Równolegle pracujemy nad nowym produktem, który ma jeszcze bardziej spopularyzować kupony rabatowe wśród użytkowników internetu i znacząco ułatwić do nich dostęp. Przyszły rok również zapowiada się dla nas po znakiem ekspansji zagranicznej, nie zamierzamy zwalniać tempa.

Ile sklepów jest partnerem AleRabat obecnie? Czy liczba partnerów będzie się zwiększać? Jakie sklepy dołączyły ostatnio, a jakie dołączą wkrótce?

Tylko w Polsce współpracuje z nami ponad 3 000 sklepów, na całym świecie liczba ta sięga 10 000 partnerów. Naszym celem jest dostarczać jak najlepsze zniżki do jak największej ilości sklepów online. Chcemy, aby nasi użytkownicy mogli znaleźć wszystko w jednym miejscu, dlatego cały czas prowadzimy równolegle wiele rozmów z nowymi partnerami i każdego dnia staramy się pozyskać unikalne kody rabatowe dostępne tylko u nas.

Co decyduje o tym, że Polacy kupują przez Internet (np. wygoda, pozytywne doświadczenie zakupowe, cena itd.)?

Jak pokazują liczne badania, najważniejszym czynnikiem jest cena, która niejednokrotnie jest niższa niż w sklepach tradycyjnych. Duży wpływ ma również wygoda zakupów online oraz dostęp do znacznie szerszego asortymentu produktów.

Co mogłoby wpłynąć na wzrost rynku e-handlu w Polsce?

E-commerce od wielu już lat jest jedną z najbardziej dynamicznie rosnących gałęzi gospodarki i nie sądzę, by coś mogło odwrócić ten trend. Na wzrost wpływa wiele czynników, z pewnością jednym z kluczowych aspektów są rozwiązania logistyczne, szybka dostawa, dostępność dużej ilości punktów, w których można odebrać swoją paczkę, czy coraz częściej dostępny model „same day delivery”, dzięki któremu zamówioną przesyłkę możemy mieć już tego samego dnia.  

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum