Alibaba na EEC2020: Polscy konsumenci są podobni do azjatyckich

Autor: dlahandlu.pl 3 września 2020 20:17

Alibaba na EEC2020: Polscy konsumenci są podobni do azjatyckich Łukasz Dwulit, Head of Global Expansion, Central Europe and Israel, Alibaba Group

- Wielu sprzedawców myśli dziś o tym, żeby podbijać zagraniczne rynki dzięki platformom e-commerce. Alibaba z kolei myśli o Polsce jako bardzo atrakcyjnym rynku. Dla Azji polski rynek jest "złoty", ciągle na fali wzrostowej, z olbrzymim potencjałem. Azjaci widzą nad Wisłą duży wzrost siły zakupowej oraz otwarcie konsumentów na nowości - mówił Łukasz Dwulit, Head of Global Expansion, Central Europe and Israel, Alibaba Group podczas debaty "Go Global online – ekspansja w świecie e-commerce", która odbyła się w ramach XII Europejskiego Kongresu Gospodarczego i European Tech & Start-up Days.

Co jest ważne dla konsumentów w Polsce? - Cena, jakość produktu, a także fakt, że danego towaru nie ma jeszcze w Polsce, jest więc nisza do wypełnienia. Polacy coraz śmielej kupują na zagranicznych platformach, rośnie sprzedaż transgraniczna. Polski klient jest podobny do azjatyckiego. To przejawia się w dużej wrażliwości na cenę, upodobaniu do targowania się, szukania okazji. Jesteśmy podobni również do młodego pokolenia Chińczyków, nastawionego na konsumpcjonizm, nowe technologie, kupowanie poprzez marketplace'y i chętnie poznającego nowe brandy. To umożliwia markom i sprzedawcom dalsza ekspansję - uważa przedstawiciel Alibaby.

Alibaba zrzesza wiele firm, w tym m.in. Tmall, AliExpress, AliPay, które są coraz bardziej rozpoznawalne w Polsce. - Polska jest w top 5 rynków, które Alibaba ma na uwadze. Więcej niż Polacy w Europie kupują u nas jedynie Hiszpanie, Francuzi i Rosjanie. Nad Wisłą jest więc ogromny potencjał na zdobywanie nowych klientów. By tego dokonać, konieczne jest zrozumienie lokalnego rynku. Polacy wciąż chętnie kupują w stacjonarnych sklepach, lubią płacić gotówką, więc wyzwaniem dla całej branży e-commerce jest poprawa łańcuchów dostaw, metod płatności, zwrotów - w ten sposób możemy przekonać klientów do maktetplace'ów. W ostatnim czasie dostrzegalny jest wzrost sprzedaży w takich kategoriach, jak rtv, chemia, artykuły spożywcze. Ma to oczywiście związek z wybuchem pandemii koronawirusa. Niezmienne jest to, że trzeba wyjść do klienta, pracować nad polepszaniem usług - wyjaśnia Łukasz Dwulit.

Co Alibaba może doradzić sprzedawcom, chcącym zaistnieć na Wschodzie? - Warto skoncentrować się na kilku wybranych rynkach, nie na całej Azji. Trzeba pamiętać, że to inny krąg kulturowy i prawny. Jeśli nie mamy kapitału, musimy mieć partnera w Azji. To pomoże wejść na rynek i skalować biznes, nieodzowna będzie pomoc prawna, chociażby przy zabezpieczeniu znaków towarowych. Zapewniamy wsparcie autoryzowanych partnerów, pomagamy w onboardingu. W przypadku korporacji jest to współpraca na innym poziomie - tłumaczył panelista.

Jakie inwestycje planuje w najbliższej przyszłości chiński gigant? - Na pewno będzie to ciągłe pogłębianie lokalizacji na kluczowych rynkach i poprawa łańcucha logistycznego. Inwestujemy w nasz belgijski HUB, więc nie musimy mieć magazynów w każdym kraju. Pracujemy nad płatnościami, bezpieczeństwem zakupów, coraz lepiej poznajemy klientów. Edukujemy też sprzedawców, by mogli efektywniej sprzedawać poprzez nasze platformy - podsumował Łukasz Dwulit.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6229
Ilość aktualnych ofert: 464118

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,79

  • Śr

    1,67

  • Min

    1,57

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.