PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Alibaba obniża prowizje

Autor: PAP za Reuters 8 stycznia 2020 14:12

Alibaba obniża prowizje Fot. Shutterstock.com

Chińska platforma internetowa Alibaba obniża prowizje, żeby przyciągnąć do siebie duże europejskie marki odzieżowe, jak Mango czy Benetton. Chińczycy chcą stać się w Europie silną konkurencją dla Amazona - pisze Agencja Reutera.

Chiński potentat sprzedaży online planuje wejść szturmem na europejski rynek. Jak podaje Reuters, działająca w Europie i należąca do koncernu platforma internetowa AliExpress, próbuje przyciągnąć duże europejskie firmy odzieżowe, oferując im preferencyjne stawki, konkurencyjne zwłaszcza wobec opłat pobieranych przez Amazona, który wydaje się być największym rywalem Chińczyków na europejskim rynku.

Według źródeł, na które powołuje się Reuters, AliExpress miał znieść miesięczne opłaty dla sprzedawców i ustalić prowizję za sprzedane produkty na poziomie od 5 proc. do 8 proc. Dla porównania: europejscy sprzedawcy współpracujący z platformą Amazon ponoszą miesięczne koszty w wysokości 39 euro plus podatek od sprzedaży. Dodatkowo prowizja od każdego sprzedanego produktu wynosi od 7 proc. do 15 proc. (w zależności od rodzaju produktów).

W ostatnich miesiącach AliExpress skusił kilku mniejszych europejskich sprzedawców. Jednak nie udało mu się jak dotąd przekonać do siebie dużych marek, jak Mango, Benetton czy hiszpańskiej grupy odzieżowej Tendam, właściciela takich marek jak Cortefiel czy Springfield.

Według źródeł, na które powołuje się agencja, właściciele europejskich marek nie są przekonani do współpracy z chińską platformą, która ma w swojej ofercie wiele kiepskich jakościowo produktów.

To nie wydaje się jednak odstraszać chińskiego przedsiębiorcy. W wywiadzie dla Reutera Wang Mingqiand, szef AliExpress, ocenił, że po prostu "zagraniczne marki potrzebują czasu, żeby zrozumieć platformę". Dodał również, że AliExpress jest w stanie zapewnić sprzedawcom mozliwość zaprojektowania w ramach platformy swoich własnych sklepów i stron internetowych ze zdjęciami oraz filmami video.

Benetton i Tendam nie chcą oficjalnie komentować sprawy, ani przyznać czy faktycznie prowadzili rozmowy w sprawie współpracy z chińską grupą sprzedażową. Jak dotąd żadna z tych marek nie sprzedaje swoich produktów za pośrednictwem AliExpress, można je natomiast znaleźć na platformie Amazon. Mango, które nie korzysta ani z usług AliExpress ani Amazona, także wstrzymało się od komentarza.

Alibaba jak dotąd specjalizował się w sprzedaży za granicę niedrogich chińskich produktów, jak kable USB czy tania biżuteria. Jednak pół roku temu grupa postanowiła otworzyć się też na lokalnych sprzedawców i stworzyć coś na kształt wirtualnego domu towarowego.

"Lokalni sprzedawcy lepiej rozumieją potrzeby swoich klientów, ich produkty są lepiej zaprojektowane i trafiają w potrzeby krajowych konsumentów" - powiedział w rozmowie z Reutersem Wang Mingqiand

Alibaba próbuje wejść na rynki w Hiszpanii i Włoszech, na celowniku grupy mają być także Rosja i Turcja.

Amerykański Amazon jest największą internetową platformą sprzedażową na pięciu rynkach europejskich: w Wielkiej Brytanii, Francji. Niemczech, Włoszech i Hiszpanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,58

  • Min

    4,15

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7745
Ilość aktualnych ofert: 472067

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.