Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Alibaba: Zysk netto mocno w dół, cięcie kosztów na horyzoncie

Mimo lockdownu w Chinach i wojny w Ukrainie, platformie internetowej Alibaba udało się zwiększyć sprzedaż. Jednak zyski gwałtownie spadają, więc detalista zapowiada cięcie kosztów.
Reklama

Gwałtowny spadek zysków

Chińska polityka „zero covid” obciąża wyniki Alibaby. Gigant e-commerce  odnotował wprawdzie wzrost przychodów o 9  proc. w czwartym kwartale bieżącego roku obrotowego (kończącego się 31 marca) - to wynik lepszy niż oczekiwano, ale wciąż najniższy od debiutu grupy w 2014 roku. EBITDA spółki spadła o 30 proc.

W całym roku fiskalnym Alibaba odnotował 19-proc. wzrost przychodów, czyli mniej niż cel wyznaczony przez grupę w listopadzie 2021 (20-23 proc.). Zysk netto spadł o 59 proc., ponieważ chiński lockdown miały poważny wpływ na łańcuch dostaw. Ponadto w marcu sprzedaż detaliczna w Chinach spadła o 3,5 proc.

Alibaba będzie redukować koszty

Alibaba zmaga się również z kłopotami poza Chinami: azjatycka filia Lazada odnotowuje spowolnienie wzrostu zamówień online. W Europie AliExpress cierpi z powodu wojny na Ukrainie i znowelizowanych europejskich przepisów VAT – od 1 lipca 2021 r. VAT i opłaty celne muszą być opłacane od wszystkich przesyłek spoza Unii Europejskiej, nie ma już wyjątku dla tanich przesyłek z Chin.

Prezes Daniel Zhang zapowiedział, że w nowym roku podatkowym jego firma jeszcze bardziej skoncentruje się na kontroli kosztów i efektywności operacyjnej. Nie chce jednak wiązać się z konkretnymi perspektywami na bieżący rok podatkowy, ponieważ niepewność związana z pandemią wciąż jest zbyt duża.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum