Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

AliExpress może otworzyć platformę e-commerce dla polskich sprzedawców

AliExpress rozważa możliwość otwarcia platformy handlu internetowego dla polskich sprzedawców - poinformował PAP Biznes w wywiadzie Gary Topp, dyrektor generalny AliExpress na Europę Środkowo-Wschodnią. Dodał, że może to nastąpić w ciągu najbliższych miesięcy.
Reklama


"Od czasu lipcowych zmian poczyniliśmy znaczące inwestycje w naszą platformę, aby zapewnić, że AliExpress pozostanie najbardziej konkurencyjnym graczem na polskim rynku pod względem stosunku jakości do ceny produktów. Jednym z przykładów jest oferowanie darmowej wysyłki w całym serwisie, bez minimalnych wydatków i bez opłaty członkowskiej. Po drugie, kontynuowaliśmy nasze inwestycje w logistykę, otwierając nasze pierwsze duże centrum logistyczne w Europie Środkowo-Wschodniej w pobliżu Łodzi, oferując gwarantowaną dostawę w ciągu 3 dni na terenie całej Polski dla większego wyboru produktów, a także dostawę następnego dnia do niektórych miast. Po trzecie, rozważamy możliwość otwarcia AliExpress dla polskich sprzedawców i oczekujemy informacji na ten temat w ciągu najbliższych miesięcy. Polscy sprzedawcy zyskają w ten sposób możliwość dotarcia do klientów nie tylko w Polsce, ale też na całym świecie, w Europie, Azji czy Ameryce" - powiedział Topp.
 
"Polska jest dla nas strategicznym rynkiem w skali globalnej, w który będziemy nadal inwestować długoterminowo. Po zmianach, jakie weszły w życie 1 lipca nie odnotowaliśmy mniejszego zainteresowania zakupami i nadal spodziewamy się znaczącej sprzedaży podczas 11 listopada.(...) W ostatnich miesiącach obserwujemy stały wzrost liczby odwiedzających, ponieważ przygotowujemy się do 11 listopada i oczekujemy, że tegoroczny 11 listopada będzie największy z wieloma ofertami specjalnymi i treściami w aplikacji i na stronie AliExpress" - dodał, pytany, jak platforma radzi sobie z nowelizacją ustawy z 1 lipca.
 
Unia Europejska wprowadziła od 1 lipca 2021 roku zmiany związane z pakietem VAT, które dla e-commerce oznaczają, że od 1 lipca opodatkowane VAT-em zostały wszystkie przesyłki spoza Unii Europejskiej bez względu na ich wartość. Do tej pory za przesyłki o wartości do 22 euro zwykle nie płaciło się podatku VAT.
 
Platforma handlu internetowego AliExpress, należąca do chińskiego Alibaba Group, poinformowała kilka dni temu o otwarciu pod Łodzią pierwszego samodzielnego centrum logistycznego. Hub logistyczny powstał we współpracy z Cainiao, ramieniem logistycznym platformy. Magazyn będzie służył jako centrum realizacji dla sprzedawców AliExpress wysyłających produkty bezpośrednio z Polski i jest największą inwestycją w infrastrukturę zrealizowaną przez AliExpress w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
 
Centrum logistyczne zajmuje łączną powierzchnię 10.000 m kw. i ma rozpocząć działalność przed 11 listopada, czyli Globalnym Festiwalem Zakupów na AliExpress.
 
Topp podkreślił, że jak wynika z danych Mediapanel opracowanych przez Wirtualne Media, AliExpress zwiększył ostatnio udziały w rynku. Udział AliExpress w użytkownikach wzrósł z 30 proc. w lipcu do 33,26 proc. w sierpniu. W sierpniu Aliexpress (serwis i aplikacja mobilna) zanotował 11,05 mln odwiedzin polskich internautów, 33,26 proc. zasięgu i 23,23 minuty średniego czasu korzystania z narzędzi sprzedażowych. W efekcie AliExpress osiągnął wzrost o 783,1 tys. użytkowników (7,6 proc.) i 1,87 minuty przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (8,8 proc.).
 
Platforma handlu internetowego AliExpress uruchomiła w 2021 roku w Polsce pierwsze własne automaty do odbierania przesyłek.
 
"W tej chwili jest to jeszcze projekt na małą skalę w pewnych kluczowych lokalizacjach, głównie w dużych miastach, gdzie mamy skupisko dużej liczby użytkowników AliExpress. Celem jest zbudowanie całościowej sieci punktów odbioru integrującej naszych lokalnych partnerów ze skrytkami AliExpress, jako uzupełnienie w pewnych kluczowych lokalizacjach" - powiedział dyrektor generalny, nie podając więcej szczegółów dotyczących projektu.
 
Topp optymistycznie ocenia kondycję polskiego e-commerce w ostatnich miesiącach.
 
"To był ciekawy okres dla całego rynku, z uwagi na to, że ograniczenia związane z pandemią skończyły się w maju i wiele osób przestawiło swoją konsumpcję na usługi lub inne kategorie. Jednak jako całość widzimy, że osoby, które weszły do internetu w okresie pandemii lub przeszły na AliExpress w okresie pandemii, pozostały przy platformie i myślę, że to pokazuje, że wyższe tempo adopcji w e-commerce napędzane przez pandemię jest zdecydowanie zjawiskiem długoterminowym i nie jest czymś, co odwróci się z dnia na dzień" - powiedział.
 
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej wzrósł w sierpniu 2021 roku w Polsce do 7,9 proc. z 7,4 proc. w lipcu. Wcześniej w czerwcu wyniósł 8,1 proc.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.