PARTNER PORTALU

AliExpress szykuje się do walki z Allegro?

Autor: PAP/Gazeta Wyborcza 25 lutego 2021 09:01

Przesyłki do Polski będą dużo szybsze, zwroty łatwiejsze, a spory ma już rozstrzygać sąd nie w Hongkongu, lecz w kraju konsumenta. Tym, co ma jednak wyróżnić AliExpress od konkurentów, jest shoppertainment - pisze czwartkowa "Gazeta Wyborcza".

Dziennik informuje w czwartek, że AliExpress w Polsce zdobył już bardzo solidny przyczółek. "Na koniec 2019 roku serwis miał 3,1 proc. udziału w e-handlu. Dla porównania: polska sieć RTV Euro AGD - 2,5 proc., Zalando - 1,7 proc., a Allegro - 36,2 proc. (to dane firmy OC&C)" - podkreśla "GW".

Jak zaznaczono, chiński serwis ma zamiar rozszerzyć swoje udziały na Starym Kontynencie, bijąc się w Europie głównie z Amazonem, a w Polsce dodatkowo z Allegro. "GW" zauważyła, że dla platformy sprzedażowej nie będzie to łatwe.

Gazeta podkreśla, że Allegro, m.in. dzięki współpracy z InPostem, wyznaczyło w Polsce całkiem inny standard rynku. Prawie 80 proc. rzeczy sprzedawanych za pośrednictwem tej platformy ma czas dostawy 1-2 dni.

"Owszem, ciągle są klienci, którzy na tanią przesyłkę z tanimi produktami będą mogli czekać 40-50 dni, ale nie o nich teraz toczy się gra. Dlatego AliExpress chce w tym roku mocno zwiększyć liczbę produktów dostępnych w ich serwisie w ciągu trzech dni, wysyłanych z magazynów w Polsce. A od wiosny 70 proc. towaru wysyłanego z Chin ma trafiać do klienta w ciągu 15 dni. Mają się też pojawić zakupy na raty" - przedstawiła plany AliExpress "GW".

Według gazety tym, co ma wyróżnić AliExpress, jest shoppertainment. Coś, co najprościej można określić jako internetową wersję telezakupów Mango. Tyle że dużo bardziej skuteczną.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9096
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    26,60

  • Śr

    19,74

  • Min

    13,60

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.