AliExpress: w czasie pandemii zakupy Polaków nie zmalały, ale inne są preferencje
- Gospodarka, pomijając efekt koronawirusa, rozwija się w szybkim tempie, a rynek e-commerce jest jednym z najbardziej dynamicznych w Europie. W ostatnich latach mocno zainwestowaliśmy w obecność w Polsce i innych krajach na kontynencie, co również ma wpływ na kształt i dynamikę rynku — dotychczasowi gracze musieli rozwinąć swoje usługi, by z nami konkurować — mówi Gary Topp, szef AliExpressu w Europie Środkowej i Wschodniej.
— Pandemia ma oczywiście wpływ na każdy biznes, ale z punktu widzenia sprzedaży nie odczuwamy jej negatywnych skutków. Nieco zmieniła się popularność poszczególnych kategorii. W czasie lockdownu klienci są bardziej zainteresowani m.in. produktami związanymi z wystrojem i wyposażeniem domu. Lepiej sprzedają się ekspresy do kawy czy urządzenia do sprzątania, a także produkty DIY, wykorzystywane przy remontach. Bardzo popularne są też oczywiście materiały ochronne, takie jak maseczki i rękawiczki — mówi Gary Topp.
Chińska grupa pracuje nad tym, by artykuły ochronne szybciej trafiały do europejskich klientów.