Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Allegro, Amazon, AliExpress: na polskim rynku e-handlu szykuje się bitwa gigantów

AliExpress chce zawalczyć o polski rynek – chińska platforma zamierza przyciągnąć polskich użytkowników produktami za złotówkę i darmowymi dostawami. Wygląda na to, że na polskim rynku e-handlu, na którym wciąż niepodzielnie panuje Allegro, szykuje się bitwa gigantów i wojna cenowa.
Reklama

Platforma należąca do Alibaba Group ogłosiła, że zmiany zostaną wprowadzone wraz z aktualizacją polskiej aplikacji tuż przed nadchodzącym świątecznym szczytem sprzedażowym. AliExpress zamierza przyciągnąć polskich klientów oferując wybór najlepiej sprzedających się produktów w cenach zaczynających się od złotówki z darmową wysyłką. Dostępna ma być również oferta Łączonej Dostawy dostępnej dla wybranych produktów, z gwarantowaną 15-dniową dostawą, a oprócz tego platforma ma zaoferować bezpłatną wysyłkę dla ponad 80 proc. produktów bez minimalnej wartości zamówienia.

Jak przekazali przedstawiciele AliExpress oferty darmowej wysyłki z produktami za 1 zł będą koncentrować się na kluczowych kategoriach, takich jak Dom i Ogród, Moda i Akcesoria, a także Uroda i Zdrowie, czyli najpopularniejszymi kategoriami w okresie świątecznym.

Nowa oferta AliExpress to najpewniej odpowiedź na coraz większych tłok na rynku e-handlu. Przed tygodniem w Polsce rozpoczęła działalność jedna z popularniejszych platform e-commerce Shopee, znana do tej pory głównie na rynku azjatyckim i południowoamerykańskim. Co ciekawe Polska jest pierwszym europejskim krajem, gdzie Shopee uruchomiła platformę sprzedażową.

Singapurska platforma, to kolejny światowy gracz, który ma apetyt na kawałek polskiego rynku e-handlu. Przypomnijmy, że na początku marca tego roku w Polsce działalność sprzedażową rozpoczął (uruchomił platformę polskojęzyczną) amerykański gigant Amazon. Już wtedy eksperci rynku zastanawiali się, jak lokalne Allegro poradzi sobie z globalnym Amazonem.

Póki co Allegro wciąż jest niekwestionowanym liderem na polskim rynku e-commerce. Jak wynika z danych Mediapanel Gemius Polska przygotowanych dla PAP Biznes liczba użytkowników allegro.pl wzrosła w sierpniu 2021 roku do 17,744 mln z 17,459 mln w lipcu br. W tym okresie liczba użytkówników aliexpress.com wzrosła do 6,031 mln ( wobec 5,344 mln w lipcu), a liczba użytkowników amazon.pl zwiększyła się do 2,779 mln (wobec 2,551 mln w lipcu).

W maju br. Analitycy Trigon DM ocenili, że w 2025 roku penetracja e-commerce w Polsce wyniesie 26 proc. (a z wyłączeniem segmentu e-grocery 42 proc.), czyli poziomy notowane w roku przed pandemią wśród liderów rynku takich jak Korea Płd., czy w ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii. Przewidują również, że Amazon w 2025 roku osiągnie 12 proc. polskiego rynku e-commerce i będzie miał 20 proc. udział w jego wzroście do 2025 roku.

Artykuł pochodzi z serwisu wnp.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.