PARTNERZY PORTALU

Allegro: lepsze wyniki dzięki wsparciu dostaw smart przez sprzedawców

Autor: PB 13 maja 2021 09:44

Allegro: lepsze wyniki dzięki wsparciu dostaw smart przez sprzedawców Allegro liczy się z tym, że konkurencja na rynku zaostrzy się, mimo to podwyższa prognozy swoich przychodów. Fot. materiały prasowe

W I kw. 2021 roku wartość sprzedanych produktów na platformie grupy Allegro (GMV) osiągnęła 9,6 mld zł, co oznacza wzrost o 46,1 proc. r/r. Przychody netto grupy w tym okresie wyniosły 1,21 mld zł i były o 61,1 proc. wyższe niż w I kw. 2020 roku. Allegro podwyższyło swoje oczekiwania dotyczące całego roku 2021. Spodziewa się, że GMV wzrośnie o około 20 proc. r/r, a przychody netto o nieco ponad 30 proc.

Największy, 82,2% udział w przychodach ogółem miał segment marketplace, usługi reklamowe odpowiadały za 8,4% przychodów, własna sprzedaż detaliczna za 4,9% oraz porównywarka cen Ceneo.pl za 4,1%.

Allegro nie boi się konkurencji

- Allegro wypracowało naprawdę solidne wyniki w pierwszym kwartale, między innymi dzięki bardzo dobrym rezultatom z działalności reklamowej, a także w związku z pierwszymi przychodami z tytułu współfinansowania przez sprzedawców dostaw do paczkomatów w ramach programu Smart! Przełożyło się to na wzrost przychodów o 61,1%, 15 punktów procentowych powyżej wzrostu GMV, przyczyniając się do wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA o 50,6% do 535,6 mln zł, pomimo wyższych o 147% r/r kosztów subsydiowania dostaw dla coraz liczniejszego grona klientów Smart! – mówi Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

- Te wyniki zachęcają nas do kontynuacji inwestycji w nasze ambitne innowacje na platformie, między innymi Allegro Pay, dalszy rozwój programu Smart! oraz infrastrukturę związaną z dostawami, przy jednoczesnym dalszym ograniczaniu dźwigni finansowej do końca roku. Chociaż planujemy rozważnie, licząc na zniesienie dalszych ograniczeń i spodziewając się zaostrzenia konkurencji, z przyjemnością możemy dziś podnieść nasze oczekiwania dotyczące spodziewanego wzrostu GMV, przychodów i skorygowanej EBITDA w całym 2021 roku – mówi Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

Zarząd przewiduje obecnie, że GMV wzrośnie w całym bieżącym roku o około 20%, przychody netto o nieco powyżej 30%, a skorygowana EBITDA o około 20%.

Założenia dotyczące nakładów inwestycyjnych w 2021 roku pozostają na poziomie 550–600 mln zł. W I kw. 2021 r. wyniosły one 60,0 mln zł, wobec 43,5 mln zł w I kw. 2020 r. Inwestycje planowane na ten rok obejmują przede wszystkim dalszy rozwój platformy i jej funkcjonalności, po skokowym zwiększeniu skali działalności w 2020 r., a także nowe rozwiązania logistyczne, mające na celu dalsze usprawnianie dostaw. Plany te zakładają m.in. zakończenie pierwszych etapów budowy własnej sieci automatów paczkowych Grupy oraz uruchomienie usługi Allegro Fulfillment, która zapewni dodatkowe źródło przychodów dla Allegro z tytułu magazynowania, pakowania i wysyłki towarów w imieniu sprzedawców.

– Nieustannie usprawniamy obszary, które nazywamy podstawami handlu detalicznego, zapewniając najbardziej konkurencyjne ceny i zwiększając wybór, a także rozwijaliśmy nowe obszary działalności, takie jak Allegro Pay i platforma Allegro Biznes – powiedział François Nuyts, prezes Allegro. –  Na koniec I kwartału liczba aktywnych kupujących przekroczyła 13,2 mln, o 13,4% więcej niż przed rokiem. Przeciętne roczne wydatki na jednego kupującego wzrosły do prawie 2880 zł, czyli o 38,9% r/r. Odnotowaliśmy również dwucyfrowy wzrost liczby sprzedawców, w tym zagranicznych, a także liczby ofert.

Podstawy handlu detalicznego

●        Dwucyfrowy wzrost liczby sprzedawców i ofert, zwiększający wybór produktów, w tym dodanych w ostatnim czasie marek, takich jak Fila, Apart, SC Johnson i Decathlon.

●        Konkurencyjne ceny poprzez wprowadzanie kolejnych narzędzi i zachęt dla sprzedawców. Wprowadzenie oznaczenia „Super Cena”, by ułatwić konsumentom dotarcie do najlepszych ofert.

●        Wskaźnik Net Promoter Score dotyczący obsługi klienta na rekordowym poziomie 77,8 w pierwszym kwartale.

Program Smart! i dostawy

●        Dalszy rozwój programu Smart! i wzrost liczby jego użytkowników w pierwszym kwartale powyżej oczekiwań. Dzięki promocji „Smart! na start” wprowadzonej 1 marca, każdy konsument może przetestować usługę, otrzymując pakiet 5 darmowych dostaw do wykorzystania w ciągu jednego roku. Allegro obniżyło też minimalny próg kwotowy dla darmowej dostawy kurierskiej w ramach Smart! do 80 zł.

●        Wprowadzenie Programu Szybkich Dostaw dla sprzedawców. Szybsza dostawa i jej gwarantowany termin zwiększają częstotliwości robienia zakupów i wydawane kwoty.  

●        W styczniu Allegro wprowadziło współfinansowanie przez sprzedawców dostaw do paczkomatów w ramach pakietu Smart!, na wzór dotychczasowego współfinansowania przesyłek kurierskich.  Zmiana ta w istotny sposób przyczyniła się do wzrostu przychodów w tym kwartale, choć Allegro nadal finansuje większą część kosztów dostaw w ramach Smart!, które wzrosły o 147% r/r wraz z rosnącą liczbą użytkowników Smart! i ich aktywnością zakupową.

Rozwijanie wielu źródeł przychodów

●        Przychody z usług reklamowych wzrosły o 68,9% r/r w pierwszym kwartale, ponieważ liczba reklamodawców rośnie dwukrotnie szybciej od liczby sprzedawców, a systemy wykorzystujące uczenie maszynowe pomagają lepiej targetować reklamy i generować z nich przychody.

●        Nasz fintech Allegro Pay rozwija się i zyskuje na popularności, odnotowując trzycyfrowy wzrost kw./kw. w zakresie kredytów konsumenckich. Świetny wynik NPS na poziomie 87,5.

●        Allegro Biznes, nowa platforma B2B dla firm uruchomiona w lutym, została dobrze przyjęta przez użytkowników (zwłaszcza małe i średnie przedsiębiorstwa), a liczba sprzedawców uczestniczących w dedykowanych programach B2B rośnie zgodnie z założeniami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • kali 2021-05-13 15:44:23

    Dramat. Jest to jedno ze słów bogatego polskiego słownika ale i tak nie oddające żenującego poziomu jak ostatnimi czasy reprezentuje ten portal. Gdyby istniało słowo dziesięć razy gorsze w polskim słowniku to z pewnością był je użyła. Żenada, bezprawie, chamstwo, kuriozum, absurd, szok, niedowierzanie... To tylko niektóre z synonimów. Występują z poziomu silnego monopolisty. Traktują sprzedawców za nic. Szykanowanie. Bezprawie. Zmuszanie do zachowań. Brak przestrzegania regulaminu przez samych pracowników allegro. Dział bezpieczeństwa ponad prawem. Przekazanie uprawnień temu działowi niczym szeryfom z dawnych lata. A podejmowanie działania jak na dzikim zachodzie. Uzurpowanie sobie prawa do bycia sądem. Brak poszanowanie rodo, prawa cywilnego, prawa karnego. Łamanie podstawowych praw konstytucyjnych. Zasady ustawy o prawach konsumenta i rękojmi mają za nic. Zmuszanie do określonych zachowań w sposób niezgodny z prawem. Ilość absurdów i nadużyć: PRZE - RA - ŻA - JĄCA!

    Wszyscy znamy kolejne postępowania UOKiK. Allegro i tak ma je w całkowitym poważaniu. Jedyny i główny cel to pieniądze i zwiększanie aktywów. Żenada, żenada i jeszcze raz żenada. Czekam z utęsknieniem na to aż konkurencja weźmie się za nich. Amzon. Ebay... Ktokolwiek albo wszyscy na raz. Prawnicy wszystkich poszkodowanych polskich firm powinni przygotować zbiorowy, potężny pozew przeciwko nim.

  • ygigyi 2021-05-13 15:41:59

    mega złodziejski portal z mega złodziejskimi prowizjami

  • Tomasz 2021-05-13 13:35:23

    A Polak głupi kupuje drożej , płacąc lichwiarską marże pośrednikowi . Majstersztyk marketingu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10685
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    11,18

  • Śr

    7,93

  • Min

    5,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.