Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Allegro obniża prognozy wyników finansowych. Otoczenie gospodarcze szybko się zmienia

Grupa Allegro podała wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2022 r. Przychody operacyjne to 3,6 mld zł wobec 2,5 mld zł w I pół. 2021 r. Zysk operacyjny wyniósł 490 mln zł wobec 827 mln rok wcześniej.
Reklama

Zysk netto wyniósł 103 mln wobec 565 mln przed rokiem.

Wzrost aktywnych kupujących o 2,1 proc.

Liczba aktywnych kupujących w samym drugim kwartale wzrosła o 2,1% r/r do 13,6 mln, wznawiając wzrost również w ujęciu kwartalnym. Średnie GMV na jednego aktywnego kupującego zwiększyło się zaś o 13,9% r/r do 3 350 PLN, potwierdzając, że kupujący bardziej niż kiedykolwiek cenią sobie konkurencyjne ceny i wygodną dostawę.

Prezes Allegro: Przed nami ogromne perspektywy dalszego rozwoju

- Inflacja i powodowane nią rosnące koszty życia stanowią dla wszystkich coraz większe wyzwanie, więc po swojej stronie chcemy kłaść coraz większy nacisk na efektywność kosztową, napędzając wzrost dobrymi wynikami w Polsce i rozwojem poza nią. W obliczu presji inflacyjnej nasz model biznesowy jest najlepszym rozwiązaniem zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Zbudowaliśmy platformę wzrostu biznesu dla każdego sprzedawcy, która jednocześnie jest platformą pełną codziennych okazji zakupowych dla każdego konsumenta, który chce utrzymać koszty w ryzach. Allegro chce dbać o obie te grupy i aby robić to skutecznie, będziemy teraz priorytetyzować swoje działania, by zmaksymalizować nasze długoterminowe przepływy pieniężne. Znaczące inwestycje ostatnich lat, odzwierciedlone także w rosnących kosztach, zmieniły naszą strukturę kapitałową. Większość z tych inwestycji było ewidentnie rozwojowych, ale teraz chcemy traktować priorytetowo najbardziej wartościowe projekty rozbudowanej grupy, odpowiednio uwzględniać ryzyko ich realizacji i upewniać się, że poświęcamy czas temu, co możemy efektywnie sfinalizować. Przed Allegro ogromne perspektywy dalszego rozwoju - po prostu chcemy być jeszcze mądrzejsi i efektywniejsi w tym, jak do tego podchodzimy. Celem jest umacnianie się w Polsce i wygrywanie poza nią. Jestem przekonany, że jako marketplace nieprzerwanie odnoszący sukcesy od ponad dwóch dekad, posiadamy odpowiednią wiedzę i zasoby, aby to zrobić. Jesteśmy firmą twórców, która potrafi mierzyć się z wyzwaniami i chcemy rosnąć wraz z rozwojem e-commerce, jeszcze lepiej obsługując obecnych klientów i docierając do nowych w całej Europie” powiedział Roy Perticucci, prezes Allegro.

Allegro obniża prognozy 

Allegro obniżyło prognozy wyników finansowych w 2022 roku grupy oraz działalności w Polsce. Średnioterminowe oczekiwania Allegro na lata 2023-2026 są weryfikowane.

Allegro aktualizuje swoje oczekiwania na cały rok dla działalności prowadzonej w Polsce zakładając wzrost GMV w przedziale 15-17 proc., przy wzroście przychodów na poziomie 23-26 proc. i wzroście skorygowanej EBITDA o 10-12 proc. r/r. Nakłady inwestycyjne mają się zaś ograniczyć do 650-700 mln zł.

Przychody grupy mają wzrosnąć w bieżącym roku o 67-71 proc. wobec 70-76 proc. wcześniej oczekiwanych. Skorygowana EBITDA grupy ma wzrosnąć o 2-6 proc. wobec wcześniej planowanych 4-11 proc., a nakłady inwestycyjne spodziewane są obecnie w przedziale 720-800 mln zł wobec 775-845 zakładanych wcześniej.

- Jesteśmy ostrożni w naszych najnowszych oczekiwaniach, które opierają się na naszym konserwatywnym spojrzeniu na nadchodzące miesiące. Otoczenie gospodarcze szybko się zmienia, ale nasz model działania okazał się skuteczny i stabilny dzięki temu, że zapewnia konsumentom duży wybór oraz świetne ceny i doświadczenia zakupowe. Nasze dotychczasowe średnioterminowe oczekiwania zostały opublikowane w dniu, w którym Rosja najechała Ukrainę, a otoczenie okazało się bardziej niepewne - powiedział  Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum