Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Allegro, OLX, AliExpress, Rossmann, Lidl i Żabka mają najpopularniejsze aplikacje zakupowe

Jak wynika z najnowszego badania preferencji konsumenckich Mojej Gazetki i Spicy Mobile, aż 65% konsumentów robi zakupy na smartfonie. Polacy przede wszystkim kupują na stronach i w aplikacjach mobilnych (36%) lub tylko w aplikacjach (20%).
Reklama
  • Badani częściej dokonują zakupu z poziomu aplikacji niż strony mobilnej. Posiadanie aplikacji zakupowej jest więc kluczowe dla tych detalistów, którzy chcą wzmocnić swój e-commerce.
  • Grupą wiekową, która najczęściej kupuje na mobile’u, są użytkownicy w wieku 25-34 lata. Wśród nich jedynie co piąty (19%) nigdy nie kupił nic na telefonie komórkowym.
  • Polacy najchętniej płacą BLIKIEM (42%) i szybkim przelewem przez serwisy do płatności online (38%).

 

M-commerce coraz bardziej popularny

Jak czytamy w raporcie, aż 65% konsumentów robi zakupy na smartfonie. Polacy kupują na stronach i w aplikacjach mobilnych (36%) lub tylko w aplikacjach (20%). Nieliczni robią zakupy wyłącznie na stronach (9%). Te deklaracje znajdują potwierdzenie w wynikach badania Mobience. Badanie to ma charakter pasywny i stanowi cenne źródło informacji na temat rzeczywistych zachowań użytkowników na urządzeniach mobilnych. Według niego aż 74% osób korzystających z telefonu lub tabletu z systemem Android ma zainstalowaną na swoim urządzeniu przynajmniej jedną aplikację zakupową.

Grupą wiekową, która najczęściej kupuje na mobile’u, są użytkownicy w wieku 25-34 lata. Wśród nich jedynie co piąty (19%) nigdy nie kupił nic na telefonie komórkowym. Ta grupa wydaje się też być najbardziej przekonana do aplikacji zakupowych: niemal co drugi deklaruje, że kupuje w aplikacjach mobilnych i na stronach (48%), a kolejne 23% tylko w aplikacjach mobilnych. Pandemia zintesyfikowała też częstotliwość zakupów przez internet – co  trzeci respondent przyznał, że z jej powodu częściej robi zakupy online (35%).

Badani częściej dokonują zakupu z poziomu aplikacji niż strony mobilnej. Posiadanie aplikacji zakupowej jest więc kluczowe dla tych detalistów, którzy chcą wzmocnić swój e-commerce. Aktualnie, jak wynika z danych Spicy Mobile, rynek aplikacji zakupowych jest kształtowany przez kilku dużych graczy.

Najpopularniejsze aplikacje

W pierwszej dziesiątce aplikacji według zasięgu znajdują się między innymi popularne platformy e-commerce, jak Allegro, OLX i AliExpress, a także aplikacja drogerii Rossmann, sieci handlowej Lidl oraz sklepów Żabka. Za zakupy w aplikacji lub na stronie mobilnej Polacy najchętniej płacą BLIKIEM (42%) i szybkim przelewem przez serwisy do płatności online (38%). Rzadziej wybieraną formą płatności jest wysyłka za pobraniem (10%) i płatność kartą przy składaniu zamówienia (8%).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.