Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Allegro umocniło pozycję lidera. Amazonowi nie udało się przebić jego oferty

W ostatnich miesiącach działania zarządu Allegro koncentrowały się na obronie miejsca nr 1 w polskim e-commerce. Istotnie obniżono poziom wartości zakupów, od których możliwa jest darmowa dostawa kurierska oraz wzmocniono widoczność marki poprzez liczne kampanie wizerunkowe – zwracają uwagę analitycy BM mBanku.
Reklama

Inwestycje obniżyły rentowność

W rekomendacji z 3 czerwca BM mBanku wskazuje, że notowania giełdowe Allegro spadły od początku roku o 39%. Powodem mogło być obniżenie wskaźników rentowności, spowodowane inwestycjami.

- Po kilku miesiącach walki widzimy, że pozycja lidera pozostaje mocna i trudno będzie to zmienić w krótkim i średnim terminie. Naszym zdaniem spółka jest gotowa na mniej agresywną obronę udziału rynkowego, a Zarząd będzie podejmować w najbliższych miesiącach działania hamujące erozję rentowności. De facto, sądzimy że presja ze strony rosnących kosztów dostaw będzie od zmniejszać się od drugiego kwartału – napisali analitycy w raporcie.

W pierwszym kwartale tego roku EBITDA spadła o 14% rdr. Zdaniem analityków, w 2 kwartale powinna się ona ustabilizować, a w kolejnych kwartałach można spodziewać się wzrostów.

Allegro walczy z Amazonem

Analitycy BM mBanku przypominają, że Amazon ponad rok temu uruchomił polską wersję serwisu. W tym czasie zaoferował program lojalnościowy gwarantujący prawie darmową, szybką dostawę.

- Niemniej jednak bardzo szeroki wybór i niska cena pozostają kluczowymi przewagami konkurencyjnymi Allegro. Po kilkunastu miesiącach od wejścia zagranicznych graczy, platforma pozostaje marketplace pierwszego wyboru dla kupujących, co doceniają merchanci. Sądzimy, że Zarząd zacznie teraz bardziej koncentrować się na rentowności wyników – czytamy w raporcie.

Czy Inpost podwyższy istotnie ceny usług?

InPost zapowiedział już, że od początku listopada tego roku wprowadzi dwucyfrową podwyżkę cen usług dla Allegro. - Naszym zdaniem, podwyżka faktycznie nastąpi, jednak jej skala nie jest przesądzona – zwracają uwagę.

Autorem raportu jest Paweł Szpigiel.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum