PARTNER PORTALU

Amazon, Allegro, e-commerce w Polsce – jakie są prognozy analityków?

Autor: dlahandlu.pl, za PAP Biznes 11 maja 2021 12:50

Amazon, Allegro, e-commerce w Polsce – jakie są prognozy analityków? Amazon w 2025 roku osiągnie 12 proc. polskiego rynku e-commerce - oceniają analitycy Trigon DM. Fot. Shutterstock

Analitycy Trigon DM oceniają, że w 2025 roku penetracja e-commerce w Polsce wyniesie 26 proc., a z wyłączeniem segmentu e-grocery 42 proc. Prognozują oni, że Amazon w 2025 roku osiągnie 12 proc. polskiego rynku e-commerce i będzie miał 20 proc. udział w jego wzroście do 2025 roku.

W raporcie z 26 kwietnia Trigon DM rozpoczął wydawanie rekomendacji dla Allegro od zalecenia "kupuj" z ceną docelową 75 zł, co daje 33 proc. potencjał wzrostu.

- Nie obawiamy się, że efekt zeszłorocznej bazy znacząco spowolni wzrost penetracji e-commerce w Polsce w średnim terminie. Zmiany strukturalne mogą być o wiele szybsze niż zakładane w obecnych prognozach rynkowych, a Allegro mając prawie 40 proc. udziałów oferuje unikalną ekspozycję na cały rynek e-commerce – napisali analitycy w raporcie.

Zakładają oni, że do 2025 roku penetracja e-commerce osiągnie w Polsce poziomy notowane w roku przed pandemią wśród liderów rynku takich jak Korea Płd., czy w ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii.

- Szacujemy penetrację całego rynku w 2025 roku na 26 proc., a z wyłączeniem segmentu e-grocery na 42 proc. W rezultacie wartość rynku online w Polsce prezentowana w prospekcie emisyjnym Allegro w 2024 roku (118mld zł) zostanie naszym zdaniem osiągnięta już w 2022 roku - napisano.

Allegro i Amazon ciągną rynek

Analitycy zakładają, że średnioroczny wzrost w latach 2020-2025 GMV Allegro bez "second-hand" wyniesie 21 proc., co będzie implikowało 40 proc. udział we wzroście segmentu e-commerce na przestrzeni tego okresu. (GMV, czyli Gross Merchandise Value, to sumaryczna wartość transakcji, które zostały zawarte na danej platformie.)

Przewidują również, że Amazon w 2025 roku osiągnie 12 proc. polskiego rynku e-commerce i będzie miał 20 proc. udział w jego wzroście do 2025 roku. Porównanie wskaźnika wartości usług w Amazonie do GMV uzasadnia ich zdaniem prowadzone przez Allegro inwestycje.

Trigon DM szacuje, że Allegro na koniec 2021 roku będzie posiadało 4 mln użytkowników usługi Smart!. To w ich ocenie obecnie jeden z projektów o największej liczbie lojalnych klientów w Polsce, który Allegro może rozwijać wprowadzając nowe usługi lub potencjalnie podnieść cenę abonamentu.

Analitycy przewidują w I kw. 2021 roku wzrost GMV o 48 proc. r/r, wzrost przychodów marketplace o 57 proc. r/r, a łącznej wartości przychodów o 55 proc. r/r (wolniejsza dynamika porównywarki cen) i nadal bardzo szybkie tempo wzrostu EBITDA o 39 proc. r/r.

Dopłaty merchantów w ramach dostaw objętych programem Smart! od stycznia przełożą się na spadek negatywnej dynamiki rentowności. Zakłada obniżenie marży EBITDA do 42 proc. z 47 proc. marży EBITDA w I kw. 2020 roku.

Ich prognozy na lata 2021-22 to wzrost przychodów o 33 proc. r/r w 2021 do 5,3 mld zł, co jest to powyżej górnej granicy konsensusu. Trigon DM sądzi, że prognozy będą rewidowane w górę w reakcji na szybszy niż oczekiwany wzrost rynku. Wzrost przychodów spowolni do 25 proc. r/r w 2022 w efekcie wysokiej bazy z zamknięciem handlu w pierwszej połowie tego roku oraz przyspieszy do 27 proc. r/r w 2023 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9152
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.