Amazon jeszcze nie wygrał walki o dominację na rynku sprzedaży żywności online
Przede wszystkim ważne jest, aby pamiętać, jak niezbadany jest świat zakupów spożywczych przez internet. Dla przykładu – przy zakupie elektroniki online schematy składania zamówienia są już utarte. Tymczasem w sklepie spożywczym online nawyki kupujących wciąż się kształtują. A to daje takim sieciom jak: Kroger, Walmart, czy Target realną szansę, by zdobyć nowych klientów.
Odsetek amerykańskich dorosłych, którzy regularnie robią zakupy w sklepach spożywczych online, wzrósł w tym roku do 13,3% z 12,2% w zeszłym roku, wynika z badania przeprowadzonego przez firmę analityczną TABS Analytics. Większość kupujących woli, aby ich produkty spożywcze były dostarczone do domu, jednak w tym roku nastąpił duży skok liczby klientów, którzy wolą odebrać swoje zakupy spożywcze w sklepach. W odpowiedzi, Walmart i Kroger szybko wprowadzają tę usługę do większej liczby lokalizacji.
Zakup przez Amazona sieci Whole Foods, która ma około 470 sklepów w Stanach Zjednoczonych, pomaga konkurować w tym segmencie – odbioru zakupów w sklepach stacjonarnych. Amazon ma jednak nadal dużo pracy, aby dorównać swoim konkurentom, a takich inwestycji nie można zrobić z dnia na dzień.
Ponadto, do tej pory nie wydaje się, aby zakup Whole Foods przyczynił się do zmiany zachowań klientów. Mariaż Amazona z Whole Foods nie przekonał automatycznie kupujących, że produkty Amazon są świeższe, a ceny w Whole Foods niższe. Amazon nadal musi nakłaniać ludzi do kupowania artykułów spożywczych online - i przekonać ich, że jest najlepszym miejscem do tego - czytamy w esmmagazine.com.