Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Amazon kontra azjatyckie platformy. Kto wygra w Polsce?

Gospodarka azjatycka stawia na e-commerce. Do Chin czy Japonii doszlusowują kraje Azji Południowo-Wschodniej. Do końca roku już prawie 80 proc. konsumentów zrobi tam zakupy przez internet. Giganci azjatyccy rosną w siłę, więc mają więcej środków na ekspansję.
Reklama
  • Handel internetowy w Azji Południowo-Wschodniej (SEA - zalicza się do niej m.in. Tajlandię, Wietnam, Singapur czy Indonezję) wzrósł o 85% rok do roku, a region jest na ścieżce, aby do końca 2021 r. prawie 80% konsumentów przeszło na zakupy cyfrowe. Tak wynika z corocznego raportu u SYNC Southeast Asia Facebooka i Bain & Company, a wzrost w tym regionie przewyższa takie kraje jak Chiny (5%), Brazylia (14%) i Indie (10%).
  • Autorzy raportu szacują, że w ciągu pięciu lat handel elektroniczny w krajach Azji Południowo-Wschodniej dalej będzie rósł na potęgę i w efekcie rynek ten prześcignie nawet Chiny, stając się tym samym najszybciej rozwijającą się gospodarką cyfrową w rejonie Azji i Pacyfiku.

 

Pandemia stworzyła idealne warunki dla rozwoju

– Wzrosty w tych krajach wynikają głównie z dwóch czynników. Pierwszy jest bardzo oczywisty. To pandemia i fakt, że kraje azjatyckie przez długi czas stosowały lockdown znacznie bardziej restrykcyjny niż w wielu krajach europejskich. Lockdown po prostu sprzyja zakupom w internecie, a właściciele marek doskonale zrozumieli, że to czas na e-transformację – mówi Bartosz Ferenc, założyciel Agencja.com. – Drugi ważny czynnik to punkt startu. Kraje Azji Południowo-Wschodniej są w rozwoju gospodarczym krok czy dwa za kontynentalnymi liderami, ale to społeczeństwa bogacące się, więc startując z niższego progu, dokonały agresywniejszych wzrostów. To podobny przypadek jak wyniki e-commerce Polski na tle krajów zachodnich – dodaje Ferenc.

Na koniec 2021 r. w krajach SEA będzie 350 mln konsumentów cyfrowych, w porównaniu z około 310 mln na koniec 2020. Wydatki cyfrowe na osobę wzrosły o 60% w porównaniu z ubiegłym rokiem, a ogólna sprzedaż e-commerce ma się podwoić do 2026 r. Wynika to też z tego, że więcej klientów (o 45%) korzysta z Internetu jako głównego kanału zakupu.

Konsumenci SEA są otwarci na odkrywanie nowych produktów i usług, 65% z nich twierdzi, że nie wie, co chcą kupić, gdy korzystają z Internetu, a 51% twierdzi, że w tym roku wypróbowali nowe sklepy internetowe, o których nigdy wcześniej nie słyszeli. Według analizy azjatyccy konsumenci sprawdzają już osiem witryn, zanim podejmą decyzję o zakupie. Jeszcze rok wcześniej było to pięć stron internetowych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.