Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Amazon ma powody do obaw. JD.Com rusza na podbój Europy

Chiński gigant e-commerce JD.Com planuje wkrótce podbić Europę. Pierwszym europejskim rynkiem, na którym się pojawi będzie najprawdopodobniej Francja.
Reklama

Na celowniku są Francja, Wielka Brytania i Niemcy, czyli trzy największe rynki w Europie - zapowiedział w rozmowie z "Financial Times" Richard Liu, prezes JD.com. Jego firma zainwestuje co najmniej miliard euro w ciągu najbliższych dwóch lat w budowę nowej sieci logistycznej we Francji. Wcześniej chińska spółka podpisała umowę z grupą Business France, w ramach której sprzedaje więcej francuskich produktów w Chinach.

Podobna umowa została podpisana z inwestorami brytyjskimi. W ciągu najbliższych trzech lat ich sprzedaż powinna wygenerować ponad 10 miliardów funtów (11,3 miliarda euro).

JD.com otworzy także nowy ośrodek badawczy w Cambridge, gdzie skupi się na technologii big data i sztucznej inteligencji. 

W porównaniu z Amazonem i Alibabą przewagą JD.Com jest pełna kontrola firmy nad własną siecią logistyczną. Spółka rozważa jednak współpracę z innymi operatorami w ramach tzw. dostawy ostatniej mili.

Chińska firma stara się również rozpocząć działalność w Stanach Zjednoczonych. Ma to nastąpić jeszcze przed końcem roku. Jednym z głównych akcjonariuszy JD.com jest Walmart.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum