Amazon ma powody do obaw. JD.Com rusza na podbój Europy
Na celowniku są Francja, Wielka Brytania i Niemcy, czyli trzy największe rynki w Europie - zapowiedział w rozmowie z "Financial Times" Richard Liu, prezes JD.com. Jego firma zainwestuje co najmniej miliard euro w ciągu najbliższych dwóch lat w budowę nowej sieci logistycznej we Francji. Wcześniej chińska spółka podpisała umowę z grupą Business France, w ramach której sprzedaje więcej francuskich produktów w Chinach.
Podobna umowa została podpisana z inwestorami brytyjskimi. W ciągu najbliższych trzech lat ich sprzedaż powinna wygenerować ponad 10 miliardów funtów (11,3 miliarda euro).
JD.com otworzy także nowy ośrodek badawczy w Cambridge, gdzie skupi się na technologii big data i sztucznej inteligencji.
W porównaniu z Amazonem i Alibabą przewagą JD.Com jest pełna kontrola firmy nad własną siecią logistyczną. Spółka rozważa jednak współpracę z innymi operatorami w ramach tzw. dostawy ostatniej mili.
Chińska firma stara się również rozpocząć działalność w Stanach Zjednoczonych. Ma to nastąpić jeszcze przed końcem roku. Jednym z głównych akcjonariuszy JD.com jest Walmart.