PARTNER PORTALU

Amazon: Mamy już odpowiednią bazę logistyczną do wprowadzenia usługi Prime w Polsce

Autor: PAP Biznes 3 marca 2021 12:39

Amazon: Mamy już odpowiednią bazę logistyczną do wprowadzenia usługi Prime w Polsce fot. Amazon

Amazon, który we wtorek uruchomił serwis Amazon .pl, planuje w najbliższych miesiącach powiększyć ofertę oraz szybkość i wygodę dostaw w Polsce. Dopiero wówczas zastanowi się nad wprowadzeniem w naszym kraju oferty "Prime" - poinformował PAP Biznes w wywiadzie wiceprezes ds. rozwoju w UE Amazon Alex Ootes.

"Cieszymy się z uruchomienia serwisu Amazon .pl. Zaoferowaliśmy polskim klientom ponad 100 mln towarów oraz darmową dostawę dla zamówień powyżej 100 zł. W Europie mamy ponad 150 tys. sprzedawców, wielu z nich zdecydowało się przyjść z nami do Polski, tysiące polskich sprzedawców zdecydowało się rozpocząć współpracę z nami, żeby zaoferować swoje towary na europejskim rynku. Spodziewamy się, że te liczby będą rosły w najbliższych tygodniach i miesiącach, ku zadowoleniu naszych klientów" - powiedział wiceprezes.
 
"Dopiero wystartowaliśmy z dużą ofertą. W najbliższych tygodniach i miesiącach będziemy powiększać naszą ofertę, szybkość i wygodę dostaw. Dopiero wówczas będziemy gotowi, aby myśleć o wprowadzeniu oferty Prime. Trudno powiedzieć, czy może to nastąpić w tym roku. W Turcji wprowadziliśmy ofertę Prime dwa lata po uruchomieniu tureckiego serwisu. Trzeba jednak pamiętać, że w Polsce mamy już 9, a wkrótce 10 centrów logistycznych, co daje nam potencjalnie możliwość świadczenia usług Prime" - dodał.
 
Ootes poinformował, że w zakresie dostaw w Polsce Amazon współpracuje z wieloma firmami, takimi jak InPost, Poczta Polska, UPS czy DHL. Zaznaczył, że firma jest otwarta, jeśli chodzi o współpracę w zakresie dostaw.
 
Amazon w USA, gdzie jest obecny od wielu lat, ma własną sieć automatów do odbierania przesyłek. Wiceprezes nie skomentował w środę, czy w przyszłości firma może rozważyć budowę takiej sieci w Polsce.
 
Wiceprezes optymistycznie ocenia perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce.
 
"Jeśli chodzi o e-commerce w Polsce, to widzimy wiele firm, które odniosły sukces na tym rynku. Zewnętrzni sprzedawcy stanowią już 58 proc. naszego biznesu, więc są jego istotną częścią. Tempo wzrostu e-commerce w Polsce uzależnione będzie od jakości serwisu i oferty głównych graczy na tym rynku. Trudno mi odnieść się bezpośrednio do 12 proc. wzrostu rocznie przewidywanych przez PwC" - zaznaczył.
 
PwC na początku lutego przedstawił raport, w którym szacuje, że wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce wyniesie w 2026 roku 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12 proc.
 
Ootes zapowiedział dalsze inwestycje Amazon w Polsce.
 
"Planujemy kontynuować inwestycje w Polsce. Mamy już 9 centrów logistycznych i w 2021 roku chcemy uruchomić dziesiąty w Świebodzinie, gdzie zatrudnimy ponad 1.000 pracowników. Polska jest dla nas atrakcyjnym krajem i chcemy tu dalej inwestować" - powiedział.
 
Amazon działa w Polsce od 2014 roku. Spółka zatrudnia ponad 18.000 pracowników w dziewięciu centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku.
 
We wtorek Amazon uruchomił serwis Amazon. pl. Wcześniej polscy klienci mogli korzystać z polskojęzycznej wersji niemieckiej strony platformy.
 
Amazon ma ponad 300 mln klientów w ponad 200 krajach. Oferta "Prime" zapewnia m.in bezpłatne dostawy w ramach abonamentu.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8424

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.