Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Amazon od dawna oferuje dynamiczne ceny. Jak marki wykorzystują nasze dane?

To, że jesteśmy wierni danej marce i nie zwracamy uwagi na promocje, jest bezcenną informacją dla brandu. Może to powodować działania nieuczciwe dla konsumentów, na przykład różnicowanie cen na tych samych produktach – mówi Witold Ferenc, dyrektor generalny, założyciel, OpenApp.
Reklama

- Dynamiczne ceny od dawna wprowadza Amazon i są one bardzo agresywne. Najłatwiej zaobserwować to na podstawie powtarzalnych zakupów, artykułów spożywczych – mówił Witold Ferenc podczas sesji Future of e-commerce, która obyła się w ramach EEC 2022.

- To, że jesteśmy wierni danej marce i nie zwracamy uwagi na promocje, jest bezcenną informacją dla brandu. Może to powodować działania nieuczciwe dla konsumentów, na przykład różnicowanie cen na tych samych produktach. Albo będzie rabat 5 proc., albo 30 proc. To praktyka dyskryminowania na podstawie algorytmów – dodał.

– Na podstawie tego co konsument kupuje można powiedzieć wszystko o kupującym, o jego zdrowiu, rodzinie, sytuacji emocjonalnej. Być może wkrótce pojawi się nowy standard i algorytmy dużych platform, które rekomendują i profilują, będą otwarte dla innych graczy. Sygnałem tego jest przejęcie Twittera przez Elona Muska – mówił Witold Ferenc.

Zdaniem Witolda Ferenca, w najbliższych latach w e-commerce najważniejsza będzie świadomość jaka jest rola algorytmów. - E-commerce będzie w coraz większym stopniu kierowany algorytmami. Mniejsze podmioty, sklepy nie będą w stanie budować swoich platform. Pozostanie kilka, kilkanaście bardzo dużych, zaawansowanych platform, które będą miały gigantyczną ilość danych, które będą w stanie profilować i marketing, i transakcje, i pricing – mówił Witold Ferenc.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.