Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Amazon Prime to poważny krok. Gigant zagrozi Allegro?

- Nowa oferta Amazona dla polskich klientów została przedstawiona dokładnie w rocznicę debiutu Allegro na giełdzie, która zapewne byłaby e-commerce'owym wydarzeniem dnia, gdyby nie ruch amerykańskiego giganta, który skupił na sobie uwagę mediów i kupujących online. Można oczywiście uznać, że to przypadek, ale całkiem możliwe, że Amazon chciał w ten sposób pokazać polskiemu liderowi, że wchodzi do gry na poważnie - komentuje wczorajszą premierę Amazon Prime Artur Halik, Head of Sales w Shoper.
Reklama

Amazon kontra Allegro

- Jeszcze nie tak dawno, przyglądając się w branżowym gronie pierwszemu półroczu tego marketplace'u na polskim rynku, eksperci zgodnie twierdzili, że właściwie niewiele się wydarzyło poza premierą samej platformy. Start Amazon Prime wydaje się w końcu poważnym krokiem ze strony Amerykanów. Akcje Allegro tąpnęły, ale giełdy mają to do siebie, że lubią reagować przesadnie histerycznie, więc ocenianie tego z perspektywy zaledwie jednego dnia jest przedwczesne. Najwięcej dyskusji w sieci, jakie pojawiły się po debiucie nowej usługi, dotyczy znowu nie darmowej dostawy na wybrane produkty w globalnym marketplace, a powiązanych z nim platform rozrywkowych Amazon Prime Video i Prime Gaming. Dostęp kosztuje tyle samo, co do Allegro Smart i sporo taniej niż np. w Niemczech, więc to ewidentnie zagranie na nosie konkurentowi i próba przelicytowania go bogatszą ofertą - uważa Artur Halik.

I dodaje, że wskazywałoby to, że Amazona czeka jeszcze długotrwały proces budowy świadomości marki wśród polskich klientów. - To oferta multimedialna giganta będzie jednym z pierwszych miejsc, gdzie się z nim zetkną, dopiero potem przyjdzie pora na odkrycie tej zakupowej. Jak wynika z niedawnego raportu Gemius, marka Amazon jest dla Polaków wciąż nieznana. Spontanicznie wymienia ją 13 proc. badanych, podczas gdy Allegro zna aż 84 proc.  - argumentuje nasz rozmówca.

Allegro pozostanie nr 1

Zdaniem Artura Halika, Allegro pozostaje i jeszcze długo pozostanie polskim marketplacem nr 1, zwłaszcza, że od pewnego czasu działa na rzecz umocnienia swojej pozycji inwestując w obszary powiązane ze sprzedażą w sieci, takie jak płatności, usługi logistyczne, czy budując własną sieć automatów paczkowych. - Trzeba też pamiętać, że polski rynek e-commerce różni się od amerykańskiego czy chińskiego, gdzie wyraźnie dominują serwisy marketplace. U nas bardzo chętnie korzystamy ze sklepów internetowych, porównywarek, aplikacji ulubionych sieci, mediów społecznościowych, czy zaczynamy e-zakupy od zapytania o oferty wyszukiwarki Google. Również sprzedawcy myślący poważnie o handlu w sieci nie traktują markeplace'ów jako podstawowej platformy do prowadzenia biznesu, prędzej widzą w nich dodatkowy kanał pozyskiwania nowych klientów. Nie zanosi się na to, by owo rozdrobnienie rynku miało się ku końcowi, tak więc Amazon (ani zresztą Allegro) tak czy owak nie zostanie jego liderem, co najwyżej uszczknie kawałek z e-commerce'owego tortu, który i tak z każdym rokiem robi się coraz większy - prognozuje ekspert.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.