Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Amazon: Przed nami okres spowolnienia

Amazon przewiduje trudną końcówkę roku. Dla wielu konsumentów obecna sytuacja gospodarcza jest „nieznanym terytorium", więc gigant e-commerce ma niskie oczekiwania, co do sprzedaży. Ostatni kwartał również rozczarował.
Reklama

Amazon tnie prognozy 

Dyrektor generalny Amazona, Andy Jassy, podał niższe niż oczekiwano prognozy na ostatni kwartał roku. Amazon spodziewa się przychodów w między 140 a 148 mld dolarów, czyli o co najmniej 15 mld dolarów niższych od prognoz analityków. Jassy bardzo ostrożnie podchodzi też do zysku operacyjnego, który może wynieść od zera do 4 mld dolarów.

Amazon: Konsumenci na nieznanych wodach 

Wielu konsumentów znajduje się na „niezbadanych wodach”, uważa dyrektor finansowy Amazona Brian Olsavsky, odnosząc się do gwałtownie rosnącej inflacji i cen energii. Wiele osób na nowo ocenia swoją siłę nabywczą, tak jak robi to sam Amazon. Firma dąży do obniżenia kosztów magazynowania i logistyki, wstrzymuje zatrudnianie nowych pracowników oraz odkłada projekty innowacyjne, jak np. Scout, robota dostawczego. - Przygotowujemy się na okres wolniejszego wzrostu – powiedział Olsavsky dla Financial Times.

Amazon: Słabszy trzeci kwartał

W trzecim kwartale przychody wzrosły o 15% do 127,1 mld dolarów, również nieco słabiej niż oczekiwano. Zysk netto spadł do 2,9 mld dolarów. Segment e-commerce ponownie odnotował wzrost (+7%) po dwóch kwartałach spadku i wyniósł 53,49 mld dolarów, ale Amazon ostrzega, że ​​konsumenci mogą teraz ograniczać wydatki. Niektóre obszary biznesowe pozostają bezpieczne: w dniu premiery 25 mln widzów obejrzało "Rings Of Power", spin-off "Władcy Pierścieni", który kosztował Amazon Prime Video 1 mld dolarów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum