Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Amazon testuje nowe pomysły na zakupy bez kas

Amazon w przyszłym roku chce uruchomić technologię Just Walk Out w dwóch sklepach Whole Foods Market w Waszyngtonie i Sherman Oaks w Kalifornii. To hybrydowy sposób robienia zakupów, który pomoże klientom i detalistom oswoić się z technologią bezkasową – informuje IGD Retail Analysis.
Reklama
  • Amazon po raz pierwszy wprowadził technologię Just Walk Out w formacie Amazon Go w 2018 roku.
  • Obecnie wprowadza hybrydowy sposób robienia zakupów: z pominięciem kas lub poprzez zapłatę w kasach samoobsługowych sklepu.

 

Hybrydowa płatność

Kupujący w dwóch sklepach Whole Foods Market będą mogli pominąć kasy i robić zakupy za pomocą technologii Just Walk Out lub zapłacić w kasach samoobsługowych sklepu. Klienci będą mogli podjąć decyzję o tym, w jaki sposób zrobić zakupy, przy wejściu do marketu.

Osoby, które chcą korzystać z zakupów Just Walk Out, będą potrzebowały konta Amazon. Wejście do sklepu będzie mogło odbyć się na trzy sposoby: skanując kod QR w aplikacji Whole Foods Market lub Amazon, skanując dłoń za pomocą usługi Amazon One lub używając karty płatniczej powiązanej z ich kontem Amazon. Czynność tę będą musieli powtórzyć aby wyjść ze sklepu.

Zdaniem Rachel Sibson, Retail Analyst w IGD, hybrydowe podejście pozwala klientom poznać ten sposób robienia zakupów. Jest to także atrakcyjna opcja dla detalistów, którzy wolą stopniowo wprowadzać w swoich sklepach w pełni autonomiczne rozwiązania. 

 - W 2020 roku firma AiFi, która tworzy autonomiczne zakupy oparte na sztucznej inteligencji, uruchomiła w Szanghaju hybrydowy sklep spożywczy. Na powierzchni 4000 stóp kwadratowych oferuje 2000 SKU, od świeżej żywności po przekąski, a model hybrydowy umożliwia klientom autonomiczne zakupy za pomocą aplikacji AiFi lub zwykłe zakupy u kasjera – mówi ekspertka.

Wdrożenie technologii Just Walk Out

Wprowadzenie technologii Just Walk Out w lokalizacjach Whole Foods Market to dalsza ewolucja fizycznych sklepów Amazon. - Amazon nadal testuje różne podejścia i skaluje udane formaty – zauważa Rachel Sibson.

Amazon po raz pierwszy wprowadził technologię Just Walk Out w formacie Amazon Go w 2018 roku. Od tego czasu została rozszerzona na kilka sklepów Amazon Fresh w USA i Wielkiej Brytanii. Niedawno Amazon po raz pierwszy wprowadził tę technologię do pełnowymiarowego sklepu pod szyldem Amazon Fresh.

W marcu  Amazon uruchomił  swój pierwszy format spożywczy Just Walk Out poza Stanami Zjednoczonymi, działający pod szyldem Amazon Fresh, w Ealing w Londynie. Od tego czasu firma uruchomiła pięć kolejnych sklepów tego formatu, w tym Amazon Fresh, Chalk Farm w północnym Londynie.

Oprócz tworzenia własnych, unikalnych rozwiązań zakupowych, Amazon udostępnia również swoją technologię Just Walk Out innym firmom. Przykładem jest sprzedawca detaliczny usług turystycznych Hudson, który ma ponad 1000 sklepów na lotniskach, w węzłach komunikacyjnych i miejscach turystycznych w Ameryce Północnej. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.