Analitycy: Amazon może dalej przejmować sieci detaliczne
Przypomnijmy, ż w 2017 roku Amazon za 13,7 mld dolarów kupił sieć sklepów Whole Foods Market. Jak oceniają analitycy, był to początek „trzęsienia ziemi” na rynku detalicznym w USA.
Gene Munster, jeden z założycieli Loup Venture ocenia, że kolejnym celem przejęcia dla Amazona może być sieć Target.
- Target jest idealnym partnerem offline dla Amazona z dwóch powodów, wspólnej grupy docelowej klientów oraz łatwej do zarządzania, a jednocześnie dużej liczby sklepów – ocenia Gene Munster. Zwraca on uwagę, że dla obu firm kluczowymi klientami są matki i rodziny.
Pozycje obu firm na rynku detalicznym sugerują, że regulatorzy rynku udzieliliby zgody na taką koncentrację. Walmart nadal miałby większy udział w rynku, od firmy Amazon-Target, po ewentualnym połączeniu.
Prognozy co do kolejnej, ewentualnej akwizycji Amazona rozpalają umysły analityków. W listopadzie analitycy DA Davidson, Tom Forte, napisali, że atrakcyjny dla sprzedawcy internetowego może być Lululemon, natomiast analityk Citigroup, Paul Lejuez, przedstawił ostatnio katalog potencjalnych celów akwizycyjnych Amazona, w tym Abercrombie & Fitch, Bed Bath & Beyond i Advance Auto Parts.
Tymczasem Amazon może nie być zainteresowany ofertami detalicznymi. W ubiegłym miesiącu, analityk banku CFRA Ken Leon napisał, że przewiduje, że w tym roku firma internetowa kupi niewielki lub średni bank.