PARTNER PORTALU

Analitycy: Answear skorzystał na zamknięciu sklepów w grudniu oraz mroźnej zimie

Autor: PAP Biznes/dlahandlu.pl 17 lutego 2021 15:20

Pozytywny wpływ na sprzedaż platform e-fashion, w tym Answear, może mieć m.in. zamknięcie sklepów z końcem grudnia, mroźna i śnieżna zima w regionie oraz niedostosowanie oferty na półkach do potrzeb klientów przez część rynku - oceniają analitycy Trigon DM. ich zdaniem, w pierwszym kwartale 2021 r. Answear może odnotować ok. 50 proc. wzrost sprzedaży oraz podobną dynamikę EBITDA .

Analitycy Trigon DM, w raporcie z 10 lutego, rozpoczęli wydawanie rekomendacji dla Answear od zalecenia "kupuj" z ceną docelową 45 zł. Raport został przygotowany przy kursie 33,3 zł. W środę ok. godz. 12.11 kurs Answear wynosi ok. 36,80 zł.
 
Zdaniem analityków, poprawa warunków handlowych u dostawców oraz możliwość pozyskania dodatkowego finansowania bankowego dają spółce, która w ramach IPO pozyskała ok. 45 mln zł, komfort realizacji strategii.
 
"Jednocześnie dwa główne cele emisji tj. poszerzenie oferty asortymentowej oraz kampania marketingowa są mocno zaawansowane. Spółka podczas ostatniej telekonferencji komunikowała, że rozwój kolekcji idzie zgodnie z planem (budżet SS’21 większy o 50 proc. rdr). Z kolei odbiór kampanii w mediach wydaje się szeroki (4,2 mln wyświetleń na kanale YouTube spółki w Polsce, 2 mln na Ukrainie, 0,9 mln w Czechach)" - napisano w raporcie.
 
Analitycy wskazują, że pomimo teoretycznie niskiej bazy w handlu tekstyliami w regionie (15 proc. spadek rynku w Polsce w 2020 r.) są ostrożni w prognozowaniu odbicia tej gałęzi handlu w 2021 r.
 
"W średnim terminie oczekujemy dalszej konsolidacji w kanale B&M, kontynuację ewolucji funkcji rozrywkowej w galeriach handlowych w celu poprawy trafficu oraz wzrost penetracji online handlu tekstyliami, na czym głównie korzystać będą wyspecjalizowane platformy" - dodano.

Pod koniec września zeszłego roku Answear, pod swoją marką własną Answear LAB, zaprezentował limitowaną kolekcję KRÓL, inspirowaną latami 30. i serialem „Król” produkcji CANAL+. 
- To był nasz debiut, jeśli chodzi o autorską kolekcję. Kolekcja KRÓL cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, a sprzedaż przekroczyła nasze oczekiwania. Chcemy kontynuować tworzenie limitowanych kolekcji dla naszej marki własnej. Najbliższa zostanie zaprezentowana już na wiosnę. Takie działania mają pozytywny wpływ na nasz biznes poprzez generowanie atrakcyjnych marż, a także promocję naszego brandu i budowę rozpoznawalności – mówi Jacek Dziaduś, dyrektor finansowy Answear.com
W obecnej ofercie dominuje kolekcja wiosenna, którą uzupełniają nowe marki m.in.: Elisabetta Franchi, Tory Burch, Pennyblack, Max Mara Leisure, The Kooples, Liviana Conti, Beatrice B.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8692
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.