PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Analityk: Amazon jest liderem, bo rozumie konsumentów

Autor: dlahandlu.pl, MW 4 marca 2020 11:13

Analityk: Amazon jest liderem, bo rozumie konsumentów Można połączyć innowacyjne podejście cyfrowe z tradycyjnym modelem sklepu spożywczego, fot. Shutterstock

Amazon niedawno otworzył swój pierwszy bezgotówkowy sklep spożywczy Amazon Go w Seattle. Firma pokazała, że można połączyć innowacyjne podejście cyfrowe z tradycyjnym modelem sklepu spożywczego - uważają analitycy GlobalData.

Z danych GlobalData wynika, że wygoda jest bardzo ważna aż dla 92 proc. konsumentów, którzy jasno wskazują, że są zainteresowani produktami, które oszczędzają czas i wysiłek.

To zrozumienie zachowań konsumenckich, według Yaminy Tsalamlal, analityk w GlobalData, zawsze był mocną stroną Amazona. - Wygoda i zrozumienie potrzeb konsumentów to dwa główne czynniki stojące za każdą innowacją tej firmy i jej wzrostami sprzedaży w ciągu ostatnich kilku lat. To nie koniec wysiłków amerykańskiego giganta, ponieważ zakupy żywności online wciąż nie są tak popularne, jak oczekiwałby tego Amazon. Tylko 11 proc. konsumentów na całym świecie twierdzi, że kupuje jedzenie w sieci, podczas gdy 86 proc. konsumentów na całym świecie deklaruje, że kupuje żywność w super- i hipermarketach.

„Tradycyjny” sklep Amazona pokaże konsumentom, że ma ofertę każdego: wszystkie sekcje standardowego sklepu spożywczego, takie jak piekarnia czy sekcja dań gotowych, a nawet lokalne marki z Seattle. Cyfrowym akcentem jest dokonywanie zakupów za pośrednictwem smartfona.

Z raportu GlobalData wynika, że 81 proc. konsumentów na całym świecie chce prowadzić mniej skomplikowany styl życia. Jest to jeszcze bardziej istotne dla pokolenia Milenialsów, którzy są postrzegani jako generacja cyfrowa. Jako pokolenie, którego życie jest w znacznym zdigitalizowane,  wielu jego przedstawicieli dostrzega wartość doświadczenia zakupów w sklepie stacjonarnym jako sposób na „detoksykację”.

- Decyzja Amazona, by pójść w bardziej tradycyjny model, nie rezygnując przy tym z cyfrowych smaczków pokazuje, że firma rozumie niuanse w zachowaniach konsumentów i chce im zapewnić spersonalizowane i wygodne doświadczenia - podsumowuje Yamina Tsalamlal.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6026
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,99

  • Śr

    4,44

  • Min

    3,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.