Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Answear.com: średnia wartość zamówienia to pond 300 zl

Answear.com podsumował trzy kwartały 2022 r. Przychody spółki zwiększyły się o 44 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, zaś zysk operacyjny o 35 proc. E-commerce oferujący modę i produkty dekoracyjne do wnętrz realizuje strategię polegającą na poprawie oferty produktowej i zwiększaniu udziału marek premium.
Reklama
  • Answear.com wypracował w ciągu trzech kwartałów 2022 r. przychody na poziomie 609 mln zł. 
  • Spółka powróciła na rynek ukraiński. W okresie 9 miesięcy 2022 r. osiągnęła 16,7 proc. wzrostu na tym rynku.
  • W ciągu trzech kwartałów firma przeprowadziła szerokozasięgowe kampanie medialne TV i VOD.

Answear.com, e-commerce oferujący modę i produkty dekoracyjne do wnętrz, wypracował w ciągu trzech kwartałów 2022 r. przychody na poziomie 609 mln zł, co oznacza wzrost o 44 proc. w ujęciu rocznym.

EBITDA (zysk operacyjny przed potrąceniem odsetek, podatków i amortyzacji) zwiększyła się o 35 proc. rok do roku, do ponad 38 mln zł.

Poprawa oferty i większy udział marek premium

Realizacja strategii poprawy oferty produktowej i zwiększania udziału marek premium pozwala utrzymywać dynamiczne tempo wzrostu pomimo wymagającego otoczenia rynkowego – ocenia zarząd spółki.

Spółka powróciła na rynek ukraiński. W okresie 9 miesięcy 2022 r. Answear.com osiągnął 16,7 proc. wzrostu na tym rynku,  pomimo że w pierwszym półroczu sprzedaż była wstrzymana przez okres ponad dwóch miesięcy.

- Nasza strategia zakłada ekspansję zagraniczną i uruchamianie nowych rynków, jednak warto podkreślić, że dobrą dynamikę wzrostu zawdzięczamy naszym „starym” rynkom, gdzie mamy  wypracowaną bardzo mocną pozycję. Oczywiście nowe rynki już kontrybuują do naszych wyników i na pewno będą dodatkowym motorem wzrostu w kolejnych okresach – mówi Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.

Rozpoznawalność marki Answear.com

W minionym okresie firma kontynuowała realizację działań marketingowych. W ciągu trzech kwartałów przeprowadziła szerokozasięgowe kampanie medialne TV i VOD. Celem był wzrost rozpoznawalności marki. W efekcie po 9 miesiącach br. koszty marketingowe wzrosły rdr. o 0,9 p.proc.,  do 14,6 proc. sprzedaży online.

Po 9 miesiącach br. EBITDA spółki wyniosła 37,3 mln zł, z kolei znormalizowana EBITDA (o wycenę Employee Stock Option Plan i jednorazowe wydatki związane z pomocą dla Ukrainy) osiągnęła wartość 42,9 mln zł. Oznacza to rentowność EBITDA odpowiednio na poziomie 6,1 proc. i 7 proc.

Z kolei marża brutto w okresie 9 miesięcy wzrosła o 34 proc. rdr, do 246,3 mln zł. Średnia wartość zamówienia, poprawiająca rentowność transakcji, zwiększyła się do ponad 300 zł.

- Mimo zwiększonych wydatków marketingowych marżowość spółki po trzech kwartałach br. wygląda solidnie. Na poziomie EBITDA i marży brutto rośniemy o ponad 30 proc. rdr. Marża procentowa w trzecim kwartale była pod wpływem letnich wyprzedaży, co jest normalną sytuacją na rynku fashion. Jednak warto pamiętać, że trwa teraz czwarty kwartał, który jest okresem żniw w naszej branży. Liczymy, że tak będzie również w tym roku – komentuje dyrektor finansowy Jacek Dziaduś.  

Answear.com to polski internetowy sklep multibrandowy oferujący wybór ubrań, butów i dodatków ponad 500 światowych marek.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum