Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Answear.com szykuje na ten rok dużo nowości technologicznych

W tym roku będziemy pracowali nad rozwojem naszej platformy e-commerce i naszych aplikacji zarówno horyzontalnie (uruchamiając kolejne rynki) jak i dopracowując istniejące mechanizmy i tworząc nowe, w szczególności w obszarze poprawy użyteczności i szybkość zakupów (np. wyszukiwarka głosowa, szybkie płatności w checkout). Będziemy się również przyglądali wiodącym rozwiązaniom rynkowym w obszarach analizy danych, marketing automation i CRM - mówi nam Bogusław Kwiatkowski, członek zarządu ds. operacyjnych w Answear.com.
Reklama

W jakie rozwiązania inwestowaliście Państwo najmocniej w 2021 roku, by rozwinąć kanał online?

BK: W zasadzie cała nasza aktywność ma na celu rozwój sprzedaży w kanale online i maksymalizowanie rentowności w tym kanale, dlatego szukamy nowych rozwiązań ale też optymalizujemy już istniejące procesy. W ubiegłym roku swoje wysiłki skupiliśmy w szczególności na:

- Dopracowywaniu własnego środowiska e-commerce. Zakończyliśmy migrację wszystkich naszych sklepów do autorskiej platformy, wykorzystującej najnowsze technologie w zakresie oprogramowania, rozwiązań front-endowych i infrastruktury. W drugiej połowie roku uruchomiliśmy trzy nowe rynki na tejże platformie: Grecję, Chorwację i Cypr;
- Dopracowywaliśmy nasze aplikacje mobilne, które dla kompletu 10 rynków są dostępne w trzech wiodących storach: App Store; Google Play i AppGallery;
- Rozwijaliśmy i optymalizowaliśmy nasza infrastrukturę opartą o rozwiązania Cloud, która odpowiada za działanie naszych sklepów. Tak aby sklepy i aplikacje mobilne działały jeszcze szybciej, a jednocześnie bezawaryjnie.
- Pracowaliśmy nad mechanizmami które ułatwiają klientowi odwiedzającemu nasz sklep wybór spośród tysięcy oferowanych produktów. Opracowaliśmy autorski mechanizm typu „Buy the look” (pod nazwą stylizacje);
- Dopracowywaliśmy z naszymi partnerami zewnętrznymi wyszukiwarkę produktów oraz system rekomendacji produktów podobnych bazujący na sztucznej inteligencji i rozpoznawaniu obrazu
- W obszarze technologicznym uruchomiliśmy również mechanizm wyszukiwania obrazem dostępny zarówno w naszych aplikacjach jak i wersji webowej sklepu. Dzięki niemu możemy sprawnie wyszukać produkty, które spodobały nam się w sklepie, na ulicy bądź na stylizacji znalezionej na innej modowej stronie w internecie
- Stawialiśmy na dopracowywanie systemów obsługujących nasze procesy magazynowe aby z jednej strony móc płynnie reagować na skoki popytu i wywiązywać się z obietnicy wysyłki w 24h., a z drugiej przyjmować jak najszybciej towar i udostępniać go do sprzedaży;
- Doposażaliśmy magazyn rozbudowując system składowania na wielopoziomowej antresoli, oraz dopracowując ergonomię stanowisk pakowania i przyjęcia towaru;
- Wreszcie rozbudowaliśmy i doposażyliśmy nasze studio – foto, które na dzisiaj może pracować na 24 stanowiskach jednocześnie i które umożliwia obsługę procesu foto-video dla nawet 1500  produktów dziennie;

Jakie inwestycje (logistyka, systemy pakowania, systemy sztucznej inteligencji, rozwój aplikacji, inne) mają największe przełożenie na wzrosty sprzedaży w kanale online?

BK: Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie, ale wierzymy, że wzrost naszego biznesu będzie wynikał z kilku głównych elementów. Przede wszystkim stale rosnącej i coraz lepszej oferty produktowej, rozpoczęliśmy dywersyfikowanie oferty i poszerzanie jej o obszary komplementarne dla fashion tj. ofertę home & lifestyle. Bardzo ważna będzie też dobra prezentacja tej oferty na stronie w sposób z jednej strony umożliwiający szybkie odnalezienie poszukiwanego asortymentu – stąd w/w inwestycje w wyszukiwarkę tekstową i zdjęciową, a z drugiej zachęcający klienta do zakupu poprzez doskonałą lub intrygującą prezentację produktu – dlatego inwestujemy w studio foto, mechanizm „stylizacji”, udoskonalamy filtrowanie na stronie i system rekomendacji. Wierzymy również, że klient chętniej będzie do nas wracał jeżeli będzie dobrze obsłużony, zamówienie dotrze do niego ekspresowo i w ładnym opakowaniu. Innymi słowy spotka się z zachwycającym doświadczeniem zakupowym. Dlatego optymalizujemy i sporo inwestujemy w sprawność logistyczną naszej organizacji, poszukujemy niezawodnych usługodawców w obszarze transportu, uruchamiamy nowe formy dostawy i zwrotu, a także pracujemy nad estetyką naszych opakowań.

Co będzie dla Państwa priorytetem w tym obszarze w 2022 roku?

BK: Komplet naszych procesów jest już obsłużony systemowo, ale chcemy w dalszym ciągu poszukiwać usprawnień i podnosić efektywność w obszarach kluczowych dla naszego biznesu. Będziemy pracowali nad rozwojem naszej platformy e-commerce i naszych aplikacji zarówno horyzontalnie (uruchamiając kolejne rynki) jak i dopracowując istniejące mechanizmy i tworząc nowe,  w szczególności w obszarze poprawy użyteczności i szybkość zakupów (np. wyszukiwarka głosowa, szybkie płatności w checkout). Będziemy się również przyglądali  wiodącym rozwiązaniom rynkowym w obszarach analizy danych, marketing automation i CRM, stawiając na rozwiązania przygotowane do pracy w środowisku międzynarodowym.
Zwracam uwagę, że w naszych strukturach istnieje Zespół R&D,  w ramach którego analizujemy i testujemy wiele ciekawych i innowacyjnych rozwiązań. W obecnym roku chcemy niektóre z nich uruchomić produkcyjnie oraz powiększyć Zespół  R&D tak aby móc wyłapywać ciekawe, w tym start-upowe, projekty już na wczesnym etapie i dążyć do synergii  pomysłów technologicznych partnerów zewnętrznych i naszego doświadczenia, które zdobywamy w e-commerce od ponad 10 lat. Przykładem takiego pomysłu które aktualnie opracowujemy jest automatyzacja propozycji uzupełniania fit outu przeglądanego produktu (logika AI) i testowanie nowego rozwiązania translacji opisów produktów.
Niezależnie od technologii będziemy rozwijali naszą Logistykę. Kończymy projekt konsultingowy budujący master plan rozwoju tego obszaru na kolejne 5 lat i badający opłacalność inwestycji w automatyzację procesów takich jak picking, sortowanie i pakowanie towaru, a także analizujemy lokalizację i zasady organizacji naszego drugiego magazynu (do tej pory wszystkie 10 naszych rynków jest obsługiwanych z jednego Centrum Dystrybucyjnego, przymierzamy się do budowy drugiego i zdywersyfikowania obszarów dostawy z każdego z nich)

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.