PARTNER PORTALU

Answear.com z 32-proc. wzrostem przychodów. Fokus na marki premium

Autor: MW, dlahandlu.pl 27 kwietnia 2021 18:10

Answear.com z 32-proc. wzrostem przychodów. Fokus na marki premium Pandemia mocno zdynamizowała trend migracji klientów z kanału offline do online, fot. Shutterstock

W 2020 r. przychody Answear.com  wyniosły 409,5 mln zł, co oznacza wzrost o 32 proc. rdr. Zysk spółki to 8,54 mln zł, rok temu było to blisko 10,9 mln zł.

- Mimo rosnącej skali działalności utrzymaliśmy stabilną marżę brutto na poziomie 41,6%. Imponująco, bo ponad 3-krotnie, zwiększyliśmy naszą EBITDA do 30,2 mln zł, realizując jeden z założonych celów na 2020 czyli ugruntowanie rentowności Spółki. Cieszy nas również fakt dużej efektywności działania, którą widzimy m.in. po spadku kosztów logistycznych do 15,3% oraz nakładów na marketing w odniesieniu do sprzedaży do poziomu 12% - komentuje Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.

Online na fali pandemii

Rok 2020 był szczególny ze względu na pandemię COVID-19 i towarzyszące jej konsekwencje. Był to - i nadal jest - trudny czas pełen wyzwań i trudnych decyzji. W marcu oraz listopadzie zeszłego roku m.in. sklepy stacjonarne oraz galerie handlowe zostały całkowicie zamknięte. - W wyniku tego zaobserwowaliśmy gigantyczne przesunięcie popytu do kanału online. Oznaczało to względnie dobrą sytuację dla sklepów operujących w kanale offline i online oraz bardzo dobrą sytuację dla biznesów „pure e-commerce” działających tylko online. Dla Answear.com był to naturalnie okres zwiększonego zainteresowania ze strony kupujących. Podczas gdy tradycyjne sklepy zostały przez pewien okres całkowicie wyłączone ze sprzedaży, Answear.com był w stanie realizować strategię i sprzedawać produkty. Zaobserwowaliśmy również, że pandemia mocno zdynamizowała trend migracji klientów z kanału offline do online, który trwa już od kilku lat. Zauważyliśmy, że osoby, które wcześniej nie robiły zakupów w sieci nagle przeniosły się do sfery online. W naszej ocenie nie jest to jednorazowa zmiana nawyków zakupowych. Ci ludzie zostaną w sferze e-zakupów na dłużej, doświadczając ich wygody, łatwości oraz oszczędności czasu - uważa Krzysztof Bajołek.

Marki premium to wyższe marże

- W minionym roku realizowaliśmy strategię poszerzania oferty produktowej o marki premium oraz ze średniej półki cenowej. Warto wyróżnić m.in. takie brandy jak: Max Mara Leisure, Elisabetta Franchi, czy Stella McCartney. Zwiększyliśmy dzięki temu strukturę sprzedaży marek premium w naszej ofercie z 41% do 47%. Jest to dla nas oczywiście ważne, gdyż produkty droższych marek naturalnie podwyższają średnią wartość koszyka i pozwalają generować relatywnie wyższe marże. Proces pozyskiwania do współpracy nowych marek i powiększania szerokości oferty kontynuujemy również w 2021 r.- dodaje prezes Answear.com.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10000
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.