PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Badanie: „2 w cenie 1” ulubioną formą promocji dla kupujących żywność online

Autor: dlahandlu.pl 23 maja 2018 09:27

Jak wynika z raportu e-Izby - „e-Grocery w Polsce. Zakupy spożywcze online”, którego partnerem jest Frisco.pl, aż 40 proc. ankietowanych kupujących żywność w sieci za najbardziej atrakcyjną formę promocji uznało „2 w cenie 1”.

Regularne promocje są dla co dziesiątego e-klienta argumentem przemawiającym za wybór e-sklepu spożywczego, natomiast aż co czwarty badany wskazuje na promocje, jako ważny czynnik zakupu konkretnego produktu. Na co dzień okazji promocyjnych poszukuje aż̇ 3/4 kupujących, ważne są również nowości, które sprawdza 2/3 z nich. Zazwyczaj na oba aspekty zwracają uwagę przede wszystkim kobiety: to one częściej korzystają̨ z gazetek promocyjnych. 

W ujęciu wszystkich ankietowanych, gazetki wykorzystywane są̨ przez połowę̨ internautów i aż̇ 63% konsumentów e-kupujących produkty spożywcze. Ponadto, wyłącznie z gazetek korzysta już co piąty internauta i aż co drugi e-kupujący produkty spożywcze online. Natomiast z rożnego rodzaju voucherów na zakupy spożywcze online korzysta dwóch na trzech e-kupujących żywność́ online, w tym 80% e-klientów płci żeńskiej i 59% płci męskiej.

Kupujący żywność w sklepach online na drugim miejscu ulubionych form promocji wskazują zniżki za duże zakupy (32% wskazań) i promocje oferujące drugi i kolejne produkty w niższej cenie (26% wskazań). Warto jednak podkreślić, że widać tu znaczną różnicę̨ pomiędzy konsumentami kupującymi online i offline - wśród drugiej grupy zniżki za duże zakupy cieszą się dużo mniejszą popularnością.

E-konsumenci doceniają̨ również̇ zniżki w ramach programów lojalnościowych (23 proc. wskazań) – również, co ważne, w ramach korzystania z określonego kanału zakupowego, np. aplikacji mobilnej marki czy sklepu (18 proc. wskazań). To zupełnie nowa opcja do wykorzystania przez marki w branży spożywczej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7952

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,64

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.